BARCELONA, 30 des. (EUROPA PRESS) -
La venda d'automòbils nous a Catalunya tancarà amb un creixement del 16,28% el 2014 amb 133.223 unitats matriculades contra les 114.573 l'any anterior, i ha estat el segon any consecutiu que es registra increment.
El creixement a Catalunya és inferior al del conjunt d'Espanya amb un augment del 17,91% i 852.846 unitats venudes, segons dades d'un estudi distribuïts pel Gremi del Motor de Catalunya aquest dimarts en un comunicat.
Per províncies, destaca el creixement de Lleida amb un 22,02% més i 5.155 turismes matriculats, seguida de Barcelona, lleugerament per sobre de la mitja catalana amb un 16,53% i 104.622 unitats.
Mentre que Girona i Tarragona se situen per sota de la mitjana amb un 12,41% i un 15,75%, respectivament, i 12.015 i 11.431 matriculacions.
Pel que fa a la venda d'automòbils de segona mà, Catalunya registra un creixement de l'11,26% respecte a l'any anterior amb 259.806 unitats, mentre que a tot Espanya l'augment serà del 7,69%, amb 1.611.327.
Barcelona i Lleida tornen a liderar la venda per províncies amb un 12,56% (178.109 unitats) i un 10,35% (18.831), respectivament, mentre que Girona i Tarragona són les que menys han augmentat amb un 6,80% (31.005) i un 9,15% (31.861).
COMPORTAMENTS OPOSATS
L'evolució dels preus dels vehicles nous i usats han seguit comportaments oposats, ja que, el preu mitjà dels vehicles nous ha estat de 19.850 euros (un 1,8% menys), mentre que en els de segona mà ha estat d'11.797 euros (un 6,5% més).
Alhora, l'informe assenyala que el 50% dels automòbils de segona mà venuts superen els deu anys d'antiguitat ja que, segons el Gremi del Motor, és més difícil accedir a vehicles entre els tres i set anys.
També ha remarcat que les dades consoliden una tendència positiva i que permeten pronosticar que el creixement es mantindrà durant els pròxims anys.
Així i tot, ha apuntat al manteniment del pla PIVE, un millor accés al crèdit i la baixada del preu del petroli com a factors determinants per conservar la tendència de creixement.