UGT Catalunya s'imposa al centre de recanvis del Prat de Llobregat
BARCELONA, 24 febr. (EUROPA PRESS) -
El sindicat Sigen-Usoc es manté com primera força al comitè d'empresa de Nissan de la Zona Franca de Barcelona a l'aconseguir 11 representants, per sobre dels nou de CCOO, els cinc d'UGT i els dos de la CGT.
En aquesta factoria és on es troben el gros dels treballadors (3.973) i s'ha passat d'un comitè de 25 a 27 delegats per l'augment de plantilla que suposen els treballadors del torn del cap de setmana, ha recordat aquest dimarts en un comunicat UGT Catalunya.
Fins ara, el comitè d'empresa a la Zona Franca estava compost per onze representants de Sigen-Usoc, que en les últimes eleccions es va convertir en primera força; set de CCOO, cinc d'UGT i dos de CGT.
A les eleccions, celebrades entre diumenge --van votar els 600 treballadors de cap de setmana de la planta de Zona Franca de Barcelona-- i aquest dimarts, eren convocats a votar els 4.800 treballadors de l'automobilística en tots els centres de Nissan a Espanya, excepte el de Cantàbria, que ja va elegir als seus representants al maig .
En concret, s'han celebrat els comicis a la planta de la Zona Franca, Montcada i Reixac --adscrita a la de Barcelona--, el centre de recanvis del Prat de Llobregat (Barcelona), el centre de distribució del port de Barcelona, la planta d'Àvila i la seu de màrqueting i vendes Nissan Iberia a L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona).
Al centre de recanvis del Prat de Llobregat, amb una plantilla d'uns 200 treballadors i un comitè de nou membres, UGT, amb quatre delegats, ha superat a Sigen-Usoc (3) i CCOO (2), mentre CGT no ha obtingut cap; a les eleccions del 2011 els tres primers sindicats van aconseguir tres delegats cadascun.
PLANTA DE MONTCADA I REIXAC
Pel que fa a la planta de Montcada i Reixac (Barcelona), amb una plantilla de 230 treballadors i un comitè de nou membres, Sigen-Usoc s'ha imposat amb cinc delegats, seguit de CCOO amb tres, UGT amb un i cap per la CGT; el 2011 Signen-Usoc ja dominava la planta també amb cinc, front als dos d'UGT i altres dos de CCOO
En el cas de Nissan, no existeix un comitè intercentres --com sí succeeix en Seat--, sinó que els treballadors de cada centre de treball escolliran al seu comitè d'empresa.