Actualitzat 05/05/2014 18:40

Torres (Nissan) assegura que la planta de Barcelona defensarà adjudicar-se models nous

F.Torres, A.Palmer (Nissan), J.M.Soria, X.Trias y Artur Mas
EUROPA PRESS

La furgoneta Primastar es deixarà de produir el 31 de juliol

BARCELONA, 5 maig (EUROPA PRESS) -

El conseller director general de Nissan a Espanya, Frank Torres, ha assegurat aquest dilluns que la planta de l'automobilística a la Zona Franca de Barcelona està ben posicionada per postular-se per als nous models que la multinacional japonesa llanci en el futur.

En una entrevista a Europa Press, Torres ha assenyalat que de moment no hi ha cap model concret pendent d'adjudicar, però ha argumentat que, una vegada s'hagin començat a produir els nous vehicles que la planta catalana té pendents, encara tindrà capacitat per fabricar unes 50.000 o 60.000 unitats més.

La planta ha arrencat aquest dilluns la producció del primer dels nous models adjudicats, la furgoneta elèctrica e-NV200, i té previst iniciar la fabricació d'un vehicle de passatgers després d'aquest estiu, mentre que la nova 'pick up' arribarà a final del 2015, quan la fàbrica arribarà a una producció d'aproximadament 200.000 unitats anuals, tot i que té capacitat per arribar a les 260.000.

"Queda capacitat per poder optar-hi en el futur. Estem ben posicionats per ofertar-nos per al que surti", ha afirmat Torres, que ha recordat que una vegada incorporats els tres nous models, la planta catalana tindrà un miler de treballadors més.

FI DE LA PRIMASTAR

Ha confirmat que la furgoneta X83 --comercialitzada com a Nissan Primastar, Renault Trafic i Opel Vivaro-- deixarà de fabricar-se a Barcelona el 31 de juliol i se suprimirà per tant també el torn nocturn que es va implantar el novembre del 2013 per donar resposta a un augment de la demanda d'aquest model.

La X83 es fabrica a la línia 2 de la planta de la Zona Franca, en què s'acoblarà la nova 'pick up', per la qual cosa aquesta línia estarà parada fins al començament de la producció del nou model.

Els treballadors que actualment treballen en aquesta línia rebran formació per traslladar-se a l'altra línia de producció, on actualment s'acoblen els models Pathfinder, Navara, NV200 i e-NV200, i on també es fabricarà el turisme.

Torres ha explicat que el Pathfinder i el Navara està previst que deixin de fabricar-se a finals de l'any que ve, coincidint amb l'arribada de la nova 'pick up', tot i que ha subratllat que s'analitzarà en funció de la demanda.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés