Actualitzat 03/06/2015 11:47

Motor.- Stackmann (Seat) és optimista després de la inversió de VW i té plans "agressius"

Jürgen Stackmann (Seat)
Foto: EUROPA PRESS

BARCELONA, 3 Juny (EUROPA PRESS) -

   El president de Seat, Jürgen Stackmann, ha afirmat aquest dimecres que és optimista sobre el futur de la marca després de l'anunci del grup Volkswagen d'una inversió de 4.200 milions d'euros en cinc anys a Espanya, ja que "una part significativa" es destinarà a la planta de Seat a Martorell (Barcelona).

   "Tenim un pla atractiu i agressiu per al creixement de la marca, i això necessita inversió en productes", ha declarat Stackmann als mitjans després de participar en un esmorzar amb empresaris organitzat per La Vanguardia i PWC.

   "Som molt optimistes sobre el futur", ha afirmat Stackmann, tot i que no ha volgut quantificar quin part de la inversió milionària del consorci alemany anirà a parar a Martorell ni quins models s'adjudicaran a la factoria catalana.

CREIXEMENT DE VENDES

   El president de l'automobilística ha destacat que Seat està experimentant un creixement significatiu de les vendes mundials aquest any, prop del 9% fins a l'abril, i ha avançat que els resultats del maig també han estat "fantàstics", tot i que no s'aventura a fer prediccions per al conjunt de l'any.

   Ha reiterat que la companyia basa el seu creixement sostenible a diversificar mercats, tot i que centrant-se a Europa; fabricar cotxes més grans --"lleonitzar" la marca-- i ampliar els seus clients cap a un públic més madur.

   Ha destacat que Seat ha crescut dos dígits en els últims dos anys consecutius, "en aquesta economia europea inestable", i ha assegurat que aquest any continuarà creixent.

   Amb vista als pròxims anys, Seat buscarà créixer amb l'entrada en segments més grans, bàsicament el de tot terrenys urbans (SUV) --el primer es fabricarà a la planta de Skoda a la República Txeca i sortirà al mercat el 2016--, que permeten incrementar els ingressos, i Stackmann ha afirmat que un dels principals reptes és millorar la imatge de marca, el que s'aconseguirà amb la renovació dels concessionaris.

   "Si podem arribar a nous clients, que gastin més diners, la marca tindrà un futur estable garantit. La resta és el més normal i prosaic: controlar les despeses i ser eficients", segons Stackmann.

   Pel que fa a la competitivitat, ha afirmat que la planta de Martorell no pot competir amb costos laborals, ja que està per sobre d'altres plantes del grup d'Europa de l'Est, i ha subratllat que "l'arma de futur" és el centre tècnic, que aquest any celebra el seu 40è aniversari.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés