Actualitzat 06/06/2014 12:55

Sindicats de Seat lamenten que el SUV no es fabriqui a Martorell i demanen un pla de viabilitat

Planta de Seat en Martorell
SEAT

BARCELONA, 6 juny (EUROPA PRESS) -

El comitè d'empresa de Seat ha lamentat que la producció del nou tot terreny urbà (SUV) de la marca catalana s'hagi adjudicat a la planta de Skoda a Kvasiny (República Txeca), i ha reclamat a la direcció un pla de viabilitat per assegurar un futur sostenible de la planta per als pròxims anys.

En declaracions a Europa Press, el president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero (UGT), ha considerat que és un "error colossal" no haver donat l'oportunitat de negociar a la plantilla de Martorell, i ha lamentat que des del principi el consorci alemany ha comptat només amb la planta de Skoda.

"No hem tingut l'oportunitat de defensar la nostra posició", ha reprotxat Carnero, que ha admès que els costos salarials de la planta txeca són inferiors però ha sostingut que hi ha elements més importants com la qualitat i l'eficiència de la factoria catalana.

El secretari de la secció sindical de CCOO en Seat, Rafael Guerrero, ha argumentat en declaracions a Europa Press que els costos laborals suposen al voltant d'un 8% del total del cost de fabricar un cotxe, pel que ha rebutjat la justificació de la direcció per no adjudicar el model a Martorell.

Tant UGT com CCOO feia mesos que donaven per perduda l'adjudicació, ja que una producció amb els volums d'aquest model i amb previsions de llançar-ho al mercat el 2016 requerien que ja s'haguessin començat les obres d'adaptació de la fàbrica catalana.

"Ja vèiem que l'oportunitat se n'anava", ha manifestat Carnero, que ha subratllat que aquesta decisió no afectarà la plantilla actual de Martorell.

El comitè d'empresa ha demanat una reunió amb la direcció de l'automobilística perquè detall els motius d'aquesta decisió i per reclamar un pla de viabilitat industrial de la planta de Martorell per als pròxims anys.

Guerrero ha recordat que la factoria té capacitat per produir 550.000 vehicles a l'any, i ha remarcat que fins que no rondi les 500.000 unitats anuals, la factoria no podrà ser rendible.

Ha reclamat que es comencin ja a negociar els substituts per als models actuals o la introducció de nous models, ja que ha alertat que, si no, la fàbrica podria tenir problemes a partir de la segona part del 2016.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés