Publicat 09/01/2014 11:46

Seat va elevar les seves vendes mundials un 10,6% el 2013, amb 355.000 unitats

Seat León Cupra
SEAT

MADRID, 9 gen. (EUROPA PRESS) -

El fabricant espanyol d'automòbils Seat, pertanyent al grup Volkswagen, va tancar l'any passat amb unes vendes de 355.000 unitats, fet que suposa un augment del 10,6% respecte al 2012 i la xifra més alta dels últims cinc anys, segons dades de l'empresa.

Les vendes de la marca de Martorell (Barcelona) van augmentar un 9,4% a Europa occidental el 2013, malgrat la contracció del mercat, fins a situar-se en 273.200 unitats, cosa que representa un creixement de 23.500 automòbils en valors absoluts.

A Alemanya, el seu principal mercat, Seat ha estat la marca generalista que més va créixer, amb una progressió del 20,3% i 76.600 unitats, el que li va permetre situar-se entre els deu signes més venudes.

A Espanya, les seves vendes van augmentar un 6%, amb 58.900 cotxes, per sobre del creixement del mercat (+3,3%).

El Regne Unit es va situar com a tercer mercat mundial per a Seat amb 45.700 unitats, fet que suposa un increment del 17% i un màxim històric; l'empresa va aconseguir també rècords de vendes a Suïssa amb 8.300 unitats (+5,2%) i a Dinamarca amb 6.300 unitats (+37,6%).

UN DE CADA CINC LLIURAMENTS, FORA D'EUROPA

Les vendes de Seat fora d'Europa van ascendir a 64.600 unitats el 2013, un 13% més, el que equival a gairebé el 20% de les seves vendes totals.

Així, Mèxic, Algèria i Turquia van ocupar els llocs cinquè, sisè i vuitè en el rànquing de vendes per països de la marca.

Seat ha augmentat les seves vendes un 26,9% l'any passat a Algèria i va arribar a les 20.500 unitats, després d'haver quadruplicat els seus lliuraments el 2012.

A Turquia, el creixement el 2013 es va disparar al 90,4%, amb 11.100 unitats, mentre que a Mèxic va comercialitzar 21.200 cotxes, un 0,4% més.

Per models, el Seat Ibiza va liderar les lliures amb 154.100 unitats, un 7,7% menys, seguit del León amb 102.800 unitats (+44,4%), el Mii amb 28.900 unitats (+43,2%), l'Altea amb 23.700 unitats (-19,7%), l'Alhambra amb 20.000 unitats (+4%), el Toledo amb 19.000 unitats (llançat el novembre de 2012) i l'Exeo amb 6.500 unitats (va recular de fabricar el juliol de 2013).

OBJECTIU: SEGUIR CREIXENT EL 2014

El president de Seat, Jürgen Stackmann, ha avançat que el 2014, malgrat les dificultats que persisteixen a l'entorn econòmic, la companyia seguirà "treballant dur" per seguir progressant.

"Tenim una gamma de productes fantàstica que seguirà creixent al voltant de la família del León, el cor de la marca", ha afegit.

En aquest sentit, el vicepresident comercial de Seat, Andreas Offerman, va anticipar que la plena disponibilitat de la gamma del Lleó ha de sustentar el creixement el 2014. Offerman ha subratllat a més la progressió de la quota de mercat de Seat durant l'any passat en les regions en les quals és present.

Finalment, Stackmann va posar èmfasi a l'impuls comercial que està vivint la companyia, especialment a Europa, on en un context de mercat a la baixa va aconseguir l'any passat créixer més ràpid que la competència.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés