Publicat 18/03/2015 13:53

Seat retalla les pèrdues un 56% el 2014 fins a 66 milions i supera rècord de vendes

Jürgen Stackmann, presidente de Seat
EUROPA PRESS

MARTORELL (BARCELONA), 18 març (EUROPA PRESS) -

Seat ha tancat l'exercici 2014 amb unes pèrdues de 66 milions d'euros, fet que suposa una millora del 56% respecte als 149 milions de números vermells de l'any anterior, i ha registrat una xifra de vendes de 7.497 milions, un 15,8% més que el 2013, la màxima xifra d'ingressos de la seva història.

Així ho ha anunciat aquest dimecres el president de l'automobilística, Jürgen Stackmann, en la roda de premsa de presentació dels resultats anuals a Martorell.

Stackmann ha afirmat que el 2014 "ha estat un bon any per a Seat" i ha assegurat que la companyia està en la bona via per aconseguir ser una empresa amb una rendibilitat sostenible.

Ha assenyalat que la millora en els resultats es basa sobretot a l'increment de vendes i, sobretot, a la contribució del León, que s'ha convertit en el model més venut de la companyia, superant l'Ibiza per primera vegada a la història.

Stackmann ha sostingut que l'estratègia de Seat és "leonitzar" la marca, és a dir, aplicar la fortalesa del León a la resta de la gamma de vehicles, i ha recordat que aquest model serà una de les potes principals del creixement futur, juntament amb el tot terreny urbà (SUV), que es llançarà al mercat l'any que ve, i amb el qual pretén guanyar nous clients.

Ha subratllat que la regió en la qual se centra Seat és Europa, i sobretot en els cinc països principals (Espanya, Alemanya, Itàlia, Gran Bretanya i França), on les vendes han augmentat un 12,8%, i ha explicat que aquest any s'incorporaran a la seva xarxa de vendes més de 100 concessionaris "per vendre més volum".

També ha destacat que el creixement en vendes ha suposat un augment en la producció a Martorell, que s'ha incrementat un 13% l'últim any i un 47% des del 2009; tot i que ha assenyalat que encara és possible augmentar-la més, ha subratllat que la situació és "estable i excel·lent" i la més elevada dels últims 12 anys.

El vicepresident de Finances, Holger Kintscher, ha remarcat que, a més d'augmentar el nombre de cotxes venuts, també s'ha incrementat l'ingrés mitjà per vehicle, passant de 12.640 euros el 2013 a 13.090 en 2014, i augmentant un 61% des del 2010, quan el preu mitjà per cotxe era de 4.663 euros.

"Aquí es reflecteix aquesta transformació de ser una empresa basada purament a l'Ibiza a una empresa amb un mix més important amb la contribució del León i els models més equipats", ha assenyalat Kintscher.

Ha assenyalat que el resultat s'ha vist afectat negativament per les amortitzacions, les despeses de persones --sobretot per la integració de la plantilla de l'antiga Gearbox a Seat Components-- i a les despeses en R+D per a nous productes i en publicitat i màrqueting.

Amb tot, el resultat operatiu va millorar un 23% respecte al 2013 i es va situar en 167 milions d'euros negatius, i també va millorar l'Ebitda, un 36% fins a 300 milions d'euros, i el flux de caixa, un 46% fins a 523 milions, el que Kintscher ha subratllat que permet finançar les inversions amb recursos propis per segon any consecutiu, ja que el 2013 el 'flux de caixa' també ha estat positiu.

"El 'flux de caixa' s'ha multiplicat per quatre des del 2010. Estem molt ben encaminats cap a aquesta rendibilitat sostenible", ha subratllat.

PERSPECTIVES

Stackmann ha destacat que Seat ha començat bé el 2015, amb un augment de vendes del 7,5% a l'acumulat de gener i febrer, amb 56.300 unitats venudes i, tot i que ha assenyalat que encara és massa aviat per augurar una projecció per a final d'any, ha afirmat: "Tenim una bona demanda, i març també serà un bon mes. Tot el que vagi més enllà és prematur, però podem dir que hem començat bé i ens alegra molt".

Ha assenyalat que aquest any estarà focalitzat en millores tecnològiques, sobretot en els motors, per adaptar-los als nous objectius de reducció d'emissions; així com també en la connectivitat --gràcies a l'acord amb Samsung--, i a les millores de producte, que ha assenyalat que es comunicaran "en el moment oportú".

Amb vista al futur pròxim, ha posat èmfasi que l'objectiu de Seat és tenir una família de tres tot terrenys en un període de quatre o cinc anys, però ha recordat que de moment, el consorci només ha aprovat el SUV compacte que es llançarà l'any que ve, i que aviat haurà de decidir sobre el petit i que, el tercer, el Visión 2020 --que es va presentar al saló de Ginebra-- és el que de moment no es podria integrar a la marca "de manera rendible".

Stackmann no s'ha aventurat a augurar quan arribaran els beneficis: "Ens hem compromès a construir una empresa sostenible. El 'break even' arribarà. Quan? Ja li diré quan hagi arribat".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés