Publicat 02/03/2015 22:22

Motor.- Seat mostra a Ginebra un prototip de SUV que revela el disseny del futu

Seat muestra en Ginebra un prototipo de SUV
SEAT

GINEBRA (SUÏSSA), 2 març (De l'enviada especial d'EUROPA PRESS, Núria Vila) -

Seat ha presentat aquest dilluns a Ginebra un prototip anomenat 20V20, una proposta de tot terreny urbà --anomenat també SUV per les seves sigles en anglès (Sport Urban Vehicle)-- que marca el disseny que tindran els models de l'automobilística de Martorell (Barcelona) en els pròxims cinc anys.

La firma l'ha mostrat en un esdeveniment del Grup Volkswagen amb periodistes abans de la inauguració del Saló de l'Automòbil de Ginebra aquest dimarts, en què s'han presentat les novetats de totes les marques del consorci alemany.

El president de Seat, Jürgen Stackmann, ha destacat que el Seat 20V20 --que significa 'Vision 2020'-- reflecteix la visió de Seat per al futur: "Mostra les ambicions que tenim a mig termini, és l'estrella nord per a la marca".

Es tracta d'un SUV 'coupè' de quatre portes, dinàmic, i que pretén incorporar innovació en tecnologies de conducció, sistemes d'assistència i connectivitat: "És una plataforma fantàstica per a futures innovacions i l'essència del nostre quefer en el futur".

Stackmann ha ressaltat el disseny i la utilitat d'aquest 'concept', que té rodes de 20 polzades, fars 'full led', i un interior espaiós per a cinc persones.

Aquest prototip ofereix una plataforma adequada per a tota mena de motors, des dels TSI i TDI d'alt rendiment als híbrids connectables; alhora, la potència es transmet a les rodes mitjançant la caixa de canvis DSG i té tracció a les quatre rodes amb control electrònic.

El Seat 20V20 es tracta d'un SUV diferent al qual la companyia llançarà al mercat l'any que ve, i que es fabricarà a la fàbrica de Skoda a la República Txeca.

El model de sèrie, basat al 'concept' anomenat IBx que va mostrar-se al saló de Ginebra del 2011, no es mostrarà fins que estigui llest per començar la producció.

ÈXIT DEL LLEÓ

Stackmann ha augurat que, els anys vinents, Seat serà la primera marca a Europa "per a clients amb esperit jove", i ha assegurat que la companyia està experimentant creixements importants gràcies al León, que per primera vegada en la història, el 2014 va superar les vendes de l'Ibiza, el que ha considerat una fita que ofereix noves expectatives de futur per a la marca.

"Seat està creixent amb ímpetu, i seguirem creixent a ritme de dos dígits", ha manifestat el president de l'automobilística.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés