Actualitzat 22/10/2015 17:04

Seat es llança al segment dels tot terrenys urbans per obrir-se a un client més madur

El vicepte. De I+D de Seat, M.Rabbe, el pte. J.Stackmann y el dtor. De Diseño
EUROPA PRESS

GINEBRA (SUÏSSA), 3 març (De l'enviada especial d'EUROPA PRESS Núria Vila) -

L'automobilística Seat espera créixer i arribar a una "rendibilitat sostenible" gràcies a la seva entrada en el segment dels tot terrenys urbans --coneguts com a SUV, per les seves sigles en anglès (Sport Urban Vehicle)--, amb el qual espera guanyar un tipus de client més madur.

En una trobada amb mitjans aquest dimarts al saló de l'Automòbil de Ginebra, el president de Seat, Jürgen Stackmann, ha assegurat que l'objectiu per als pròxims cinc anys és "canviar el perfil de la marca", mantenint la clientela jove que el caracteritza però obrint-se també a un perfil més madur que conservi l'esperit jove.

"En molts mercats seguim sent una marca per a joves, i seguirem sent joves, però ens obrirem a clients que són joves de cap i cor, que poden tenir 50 anys però no se senten vells", ha explicat Stackmann.

Ha remarcat que el pla de Seat per als pròxims cinc anys es basa en "un mix de producte molt equilibrat", amb cotxes grans i petits, i ha assegurat que té la confiança del grup Volkswagen per desenvolupar aquest pla.

"Estem treballant per fer de manera sostenible rendible la marca i posicionar-la entre aquests nous clients", ha afegit Stackmann, que ha recordat que el segment dels SUV copa un 20% de les vendes de cotxes a Espanya.

La primera ofensiva de Seat en el segment del tot terreny serà el SUV compacte --d'una mida semblant al Nissan Qashqai i l'Audi Q3-- que llançarà l'any que ve, i que el president de l'automobilística ha avançat que es presentarà oficialment en el pròxim saló de Ginebra.

Ha assegurat que aquest model ja està "gairebé llest" i ha assenyalat que la companyia està treballant en diferents idees per ampliar la gamma, especialment amb una versió més petita, que competiria amb models com el Nissan Juke i l'Opel Mokka, tot i que el consorci no ha pres encara la decisió.

"Estem treballant a gran velocitat perquè, de la mateixa manera que en els últims cinc anys els SUV compactes han tingut un auge importantíssim, també creixerà el segment dels tot terrenys més petits", ha explicat.

Al seu torn, la companyia amb seu a Martorell (Barcelona) ha presentat a Ginebra un prototip de SUV d'una mida intermèdia, anomenat Seat 20V20 ('Visión 2020'), que mostra les línies de disseny que basaran els nous models de la firma en els pròxims cinc anys.

PLANTA DE MARTORELL

Stackmann ha argumentat que el SUV compacte es fabricarà a la planta de Skoda a la República Txeca perquè "era la millor decisió per al negoci" i ajudarà que a l'objectiu de rendibilitat sostenible s'hi pugui arribar de manera més ràpida, tot i que ha defensat que la de Martorell és una factoria eficient, amb un dels nivells més alts de qualitat del grup, i amb uns costos i flexibilitat molt atractius.

Ha assegurat que l'aprofitament de la fàbrica "no està necessàriament vinculat a nous productes", sinó que depèn de l'èxit de la marca al mercat i d'augmentar vendes dels models actuals.

Tot i això, el president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, ha insistit en declaracions als mitjans que la planta de Martorell necessita arribar a la seva plena capacitat, per la qual cosa necessita que se li adjudiquin nous models, fet que ha assenyalat que es discutirà i decidirà durant aquest any, quan el consorci alemany ha de fer el repartiment de nous models a les fàbriques de totes les marques del grup.

Ha recordat que la línia de l'Ibiza treballa a dos torns i que aquest any es deixarà de fabricar l'Altea, cosa que ha considerat que hauria d'endarrerir-se perquè estan augmentant les comandes d'aquest model.

Tanmateix, ha afirmat que les unitats que es deixin de produir de l'Altea es cobriran amb l'augment del León ST (familiar), del qual el 2014 es van vendre 47.000 unitats, per sobre de les expectatives de la marca, i que suposa el 30% del total de vendes de la família del León.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés