Publicat 25/03/2020 14:55

Motor.- Seat guanya 346 milions el 2019, un 17,5% més

Seat
SEAT - Archivo

La companyia alerta de la incertesa pel coronavirus i subratlla que treballar per assegurar la liquiditat davant aquesta crisi

MADRID, 25 març (EUROPA PRESS) -

La marca automobilística espanyola Seat va tancar l'exercici passat amb un benefici net de 346 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 17,5% en comparació amb els 294 milions que va guanyar el 2018, segons dades publicades aquest dimecres per l'empresa.

Aquest significatiu increment dels seus guanys anuals s'explica pels majors ingressos derivats de la comercialització de vehicles amb un major marge de contribució i també pel superior volum mundial de matriculacions.

La companyia amb seu a Martorell (Barcelona) va comptabilitzar una xifra de negoci d'11.157 milions d'euros, la qual cosa es tradueix en una progressió de l'11,7% en la comparativa amb els ingressos de 9.991 milions d'euros de l'any anterior. El benefici operatiu anual va ser de 352 milions d'euros, un 57,5% més.

Per la seva banda, el volum mundial de matriculacions de Seat va aconseguir 574.078 unitats al tancament de 2019, un 10,9% de progressió respecte a 2018, mentre que la marca Cupra va comercialitzar 24.662 unitats, un 71,8% més.

RCORD DE PRODUCCIÓ

El 2019, la companyia va fabricar un total de 592.019 vehicles, la qual cosa suposa un rcord i un augment del 12,1%. L'automobilística va produir a Martorell i en altres factories del grup Volkswagen a Kvasiny i Mladá Boleslav (República Txeca), Wolfsburg i Zwickau (Alemanya), Palmela (Portugal) i Bratislava (Eslovquia).

A la fbrica de Martorell, el volum va ser de 500.005 vehicles, un 5,4% més, "malgrat l'aturada de la producció per l'incendi en les installacions d'un provedor". La planta espanyola va registrar un grau d'ocupació del 90% de la seva capacitat mxima, amb una cadncia de 2.300 unitats diries.

Seat estrenar aquest any la producció a Martorell de la nova generació del León, tant de la marca Seat com de Cupra, i també fabricar el Cupra Formentor. A més, comenar també per primera vegada a produir vehicles electrificats, amb les versions híbrides enchufables del León.

Davant aquests resultats, el president i vicepresident de Finances i IT de la companyia, Carsten Isensee, ha valorat el "treball en equip" de la plantilla i ha situat l'empresa en una "posició ptima", de cara a assegurar el seu futur a llarg termini.

1.259 MILIONS D'INVERSIÓ

La signatura, propietat del consorci alemany Volkswagen, va destinar 1.259 milions d'euros durant l'any passat a activitats d'Investigació i Desenvolupament (R+D), la qual cosa suposa un increment del 3% respecte a la partida de 2018 i un rcord histric.

Seat va explicar que aquesta inversió va anar a parar, principalment, al desenvolupament de nous models, entre els quals es troba la nova gamma de productes electrificats de la companyia, en línia amb la seva estratgia de reducció d'emissions.

De la suma total, 705 milions d'euros van ser a parar activitats de R+D, un 7,5% més que l'any precedent. La marca de Martorell va explicar que el 5% de la despesa total en R+D a Espanya en 2019 va correspondre a Seat, la qual cosa suposa ser "el primer inversor industrial en R+D del país".

La companyia espanyola va tancar 2019 amb un 'cash flow' operatiu de 1.092 milions d'euros, un 56,2% superior al de l'any anterior, per la qual cosa es converteix en "una de les deu millors companyies espanyoles en termes de 'cash flow' operatiu".

Davant aquestes dades, el president de l'empresa ha ressaltat l'esfor realitzat en l'optimització de despesa, aconseguint un alt nivell d'eficincia en el cost dels productes, en el foment de la innovació entre els provedors i en el control dels costos indirectes.

"Els nostres objectius principals a llarg termini són incrementar la rendibilitat de la gamma, guanyar en eficincia i millorar el marge operatiu", ha assegurat el directiu. La plantilla de l'empresa va tancar 2019 amb un total de 14.663 efectius.

2020

De cara a l'any que acaba de comenar, Seat va assenyalar que la indústria de l'autombil es troba en "el major moment de transformació de la histria", amb reptes com el vehicle elctric, els objectius de reducció d'emissions, la nova mobilitat i un escenari macroeconmic "advers", acrescut pel "greu impacte" del coronavirus, que ha obligat l'empresa a presentar un Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO).

El president de la multinacional espanyola ha apuntat que des de Seat treballaran "de forma molt intensa" per afrontar reptes com la caiguda dels mercats i els efectes del Covid-19, una pandmia que fa impossible realitzar una "estimació fiable" sobre l'impacte en l'economia mundial i en els resultats de Seat.

"En aquest context, l'aplicació de mesures per assegurar la liquiditat ser de mxima importncia mentre segueixi la crisi. Quan aquesta passi, la prioritat ser reprendre el més aviat possible la producció i les vendes", va afegir Insensee.

La previsió de la companyia, en el marc de la seva estratgia global, és mirar cap a Amrica Llatina, "amb l'ambició de créixer en aquesta regió en el futur", al mateix temps que manté el seu objectiu principal de millorar la rendibilitat de les vendes i d'estabilitzar la quota de mercat.

Finalment, el vicepresident comercial de Seat i conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths, ha ressaltat que Cupra representa una "prioritat estratgica" per a Seat i ha subratllat que l'objectiu és aconseguir una facturació anual de 1.000 milions d'euros quan tots els seus models s'hagin llanat al mercat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés