Actualitzat 02/10/2014 16:34

Seat estudia crear un segon UV més petit i de disseny més atrevit

Seat León X-Perience
Foto: EUROPA PRESS

El primer tot camí de la marca sortirà a la venda el 2016 i es fabricarà a República Txeca

PARÍS, 2 Oct. (De l'enviada especial d'EUROPA PRESS, Núria Vila)

El president de Seat, Jurgen Stackmann, ha afirmat aquest dijous que l'automobilística està estudiant la possibilitat de crear un tot terreny urbà (SUV) més petit i de disseny més atrevit que el que sortirà al mercat el 2016, de marca Seat però que es fabricarà a la planta de Skoda a la República Txeca.

   Stackmann ho ha explicat en una trobada amb mitjans de comunicació al saló de l'Automòbil de París, on ha assenyalat que, a més del model que ja ha aprovat el Grup Volkswagen, "indubtablement poden tramar-se més idees".

   Ha incidit que aquestes diferències respecte al SUV inicial "no han de ser necessàriament pel que fa a la mida, sinó també al caràcter".

   Ha posat com a exemple les diferències entre els germans Guillem i Enric de la Casa Reial britànica: "El A-SUV-- el tot terreny ja aprovat, basat al Seat León-- seria Guillem, jove, esportiu, que manté el seu atractiu, però amb un paper més seriós, elegant i que inspira més confiança, mentre que el seu germà és extremadament simpàtic, més esbojarrat, però un autèntic príncep".

   "Per al nostre equip de disseny potser també sigui interessant dissenyar un cotxe amb un caràcter com aquest", ha afegit Stackmann, que ha subratllat que encara no hi ha res decidit en aquest sentit.

FOCUS A EUROPA

   Mentre no es produeix el tot camí, les vendes de Seat es basen en dos eixos principals: les noves generacions de l'Ibiza i del León, i amb el focus lloc fonamentalment a Europa.

   Alemanya segueix com el primer mercat per a Seat, amb 56.100 unitats venudes entre gener i agost, un 11% més que en el mateix període de l'any passat; seguida d'Espanya, on porten venudes 48.400 unitats (+12,7%), el Regne Unit (32.400 unitats, un 20% més) i Mèxic (14.000 unitats, un 1% més), mentre que el país on han augmentat més les vendes és Portugal, amb un 94% més.

   Pel que fa a la Xina, Stackmann ha assenyalat que la companyia està en una fase d'estudi de la seva presència en el gegant asiàtic, ja que el resultat no ha estat l'esperat, i ha augurat que és "el major repte que hagi tingut mai Seat".

   "Analitzarem centenars de vegades si té sentit establir marca a la Xina", ha manifestat Stackmann, que ha constatat que hi ha clientela interessada en Seat.

PRODUCCIÓ

   Stackmann ha afirmat que la producció a la planta de Martorell ha augmentat, el que ha contribuït que 200 treballadors d'empreses de treball temporal (ETT) hagin passat a tenir contractes de Seat.

   Ha assenyalat que durant l'any que ve se seguiran llançant productes, tot i que ha subratllat que el "principal comès" de Seat és afermar sòlidament al mercat als nous models llançats en els últims tres anys, sobretot les diferents versions del León, a més d'apostar per l'augment de la seva presència en les flotes industrials.

   Després de ser preguntat per si la segona generació de l'Audi Q3 es fabricarà a Martorell, Stackmann ha afirmat que és "prematur" parlar del successor d'aquest model, tot i que el president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, ha assegurat en declaracions als mitjans que el consorci alemany ja ho ha decidit.

   Carnero ha assenyalat que no descarta que el grup adjudiqui un nou cotxe a la planta catalana --a més del nou Q3--, ja que ha assegurat que encara hi ha capacitat productiva i, encara més, després del cessament de producció de l'Altea --es fabriquen unes 20.000 unitats anuals-- a partir de mitjans de l'any que ve, el que suposarà passar de cinc models a tres, tot i que amb més produccions.

   Ha manifestat que una opció seria la producció a Martorell d'algun dels nous SUV del grup, de marques com Audi, Volkswagen o Skoda.

   Alhora, Carnero ha considerat que a partir del gener, la companyia hauria de contractar un centenar de treballadors més procedents dels actuals treballadors d'ETT --uns 400, després de la contractació de 200 des d'aquest dimecres--, ja que s'augmentarà la capacitat productiva de la línia 3, la de l'Audi Q3.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés