Publicat 04/03/2014 16:52

Seat centra el seu creixement a Europa i analitza la possibilitat de produir a la Xina

El presidente de Seat, J. Stackmann en el León Cupra
EUROPA PRESS

GINEBRA (SUÏSSA), 4 març (De l'enviada especial d'EUROPA PRESS, Núria Vila) -

Seat està analitzant la possibilitat de produir a la Xina perquè la venda de cotxes en aquest mercat sigui rendible, després de dos anys de prova amb presència a vuit concessionaris de les principals ciutats, tot i que centra els seus plans de creixement pels pròxims anys a Europa, on encara té un gran potencial de creixement.

Així ho ha explicat aquest dimarts el president de Seat, Jürgen Stackmann, a una trobada amb periodistes al saló de l'Automòbil de Ginebra, que ha afirmat que aquests dos anys d'assaig han constatat que la marca "encaixa" amb la Xina però, alhora, que no és viable mantenir les vendes amb importació, sinó que cal fer producció local.

Ha argumentat que el mercat xinès ha evolucionat molt els últims anys i que la diferència entre els preus d'importació i la producció local han augmentat molt, de manera que el mercat importador només és rendible per a les marques de luxe o les que ja estan fortament establertes al país, com Volkswagen.

"Estem en una fase d'anàlisis i ens estem prenent el temps suficient perquè és una de les majors decisions empresarials que podem prendre", ha manifestat Stackmann respecte a la possibilitat de fabricar a la Xina, on no s'han complert les expectatives de la marca, que el 2013 va vendre al voltant d'un miler de cotxes.

Tot i això, la companyia es planteja una eventual producció local aprofitant una factoria del consorci i no com una inversió en una nova planta.

Sobre Rússia, ha recordat que Seat hi és present amb 25 concessionaris a grans ciutats, però que el principal repte és el tipus de canvi, fet que suposa que tots els plans d'expandir-se al país "cal prendre'ls amb molta cautela".

AUGMENTAR LA QUOTA A EUROPA

Malgrat l'aposta per aquests dos mercats fa dos anys, els plans de creixement de Seat pel futur pròxim se centren a Europa, on la marca de Martorell (Barcelona) té "molt potencial de creixement", ja que hi ha encara molts mercats amb una quota de només l'1%.

"Clarament podem i hem de créixer a Europa", ha manifestat Stackmann, que ha constatat que les vendes a la Unió Europea van créixer un 11,3% el 2013 respecte l'any anterior.

Ha destacat l'augment al Regne Unit per cinquè any consecutiu, del 17% en comparació del 2012, i a Alemanya, on l'any passat es van vendre 76.000 unitats, un 20,3% més.

Ha explicat que la quota de mercat a Alemanya s'acosta al 3%, el que ha assenyalat que és la "barrera estratègica" perquè una marca sigui forta a un país.

Pel que fa a Espanya, Stackmann ha ressaltat que Seat ha augmentat les vendes un 6% a l'últim any i que la quota s'ha situat al 8,2%, i ha celebrat que en els dos primers mesos del 2014 s'hagi mantingut la tònica positiva de creixement del mercat.

Segons Stackmann, el fet més destacat del 2013 és que la companyia i la marca "estan guanyant clarament notorietat positiva per part dels països europeus" i està començant a progressar, especialment gràcies al nou León, que ha avançat que tindrà una nova versió el setembre: l'ST familiar amb tracció a les quatre rodes.

Ha assenyalat que aquest model es presentarà al saló de l'Automòbil de París i que pretén ser el "top model" de la gamma de productes de Seat, amb el que la companyia busca tenir accés a un grup de clients amb un major poder adquisitiu.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés