Publicat 14/10/2014 13:19

Seat se centra a Europa com a mercat clau però estudia fabricar a la Xina

Jürgen Stackmann
SEAT

MADRID, 14 oct. (EUROPA PRESS) -

La firma automobilística espanyola Seat, propietat del consorci Volkswagen, concentrarà la seva estratègia de creixement de vendes i de facturació en el seu mercat clau que és l'europeu, tot i que segueix estudiant la possibilitat de fabricar a la Xina amb la finalitat d'expandir la seva presència internacional.

Així ho ha dit el president de l'empresa, Jürgen Stackmann, a 'Encuentros Seat', i ha ressaltat que Europa és una regió "fonamental", ja que és on la companyia concentra la majoria de les seves vendes, si bé també ha destacat l'evolució positiva experimentada en països com Mèxic o Algèria.

"Prefereixo que el meu equip concentri la seva energia a Europa abans que fer-ho en altres mercats. Hem de fer primer el nostre treball aquí", ha afegit el màxim responsable de la corporació amb seu a Martorell (Barcelona).

Tot i això, Stackmann ha ressaltat que la Xina és i serà el mercat automobilístic més important del món, pel que ha assenyalat que estan estudiant la possibilitat de fabricar vehicles al país i no només comercialitzar models d'importació, tot i que ha afirmat que de moment no hi ha res previst ni s'ha pres una decisió sobre aquesta qüestió.

En aquest sentit, ha recordat que l'empresa va iniciar la seva activitat comercial al país asiàtic fa dos anys i mig amb vehicles importats, activitat que els ha permès comprovar de primera mà quines són les necessitats dels clients locals.

Així, ha assegurat que en aquest mercat existeix un forat per als models de la firma espanyola, tot i que ha recalcat que es troba en un moment complicat.

D'altra banda, el màxim responsable de Seat ha apuntat que la seva empresa no es planteja entrar al mercat estatunidenc, ja que els clients locals busquen productes diferents als que ofereix Seat.

Tot i això, ha explicat que existeixen més opcions de creixement a Llatinoamèrica, on per afinitats culturals hi ha més possibilitats.

TOT TERRENY AL 2016

D'altra banda, ha confirmat que la companyia llançarà el seu nou model tot terreny al mercat al 2016, fet que li permetrà continuar amb l'estratègia d'ampliació de la seva gamma de productes i endinsar-se en un segment nou en creixement.

Stackmann ha sostingut que aquest nou model servirà a la firma per introduir-se en nous mercats internacionals, així com per arribar a nous clients per a la companyia.

Alhora, ha explicat que l'estratègia de producte de Seat se centrarà en reforçar la seva posició en segments amb millors marges, tot i que mantindrà l'Ibiza i el León com els seus principals pilars de vendes.

L'estratègia comercial de la firma es concentrarà en diferents aspectes com el tenir una xarxa comercial professional, així com en millorar la imatge de marca, accedir a nous clients i augmentar les seves vendes i facturació.

Alhora, ha indicat que la seva empresa seguirà treballant en la millora de la competitivitat, per al que augmentarà l'eficiència i reduirà els seus costos.

Stackmann ha recordat que l'evolució positiva de vendes del León ha motivat la contractació de més de 600 persones a la planta de Martorell (Barcelona).

El directiu, que ha incidit que Seat és l'única firma de l'automòbil que dissenya, desenvolupa i produeix cotxes a Espanya, ha indicat que la multinacional ha augmentat un 10,5% les seves vendes mundials en els nou primers mesos de l'any.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés