Publicat 09/04/2014 11:55

Seat augmenta les vendes un 7,3% en el primer trimestre gràcies a l'impuls del León

Seat León
SEAT

BARCELONA, 9 abr. (EUROPA PRESS) -

Seat ha venut en el primer trimestre de l'any 93.400 vehicles, fet que suposa un augment del 7,3% respecte al mateix període de l'any passat --6.300 cotxes més--, ha informat aquest dimecres l'automobilística de Martorell (Barcelona) en un comunicat.

La companyia ha destacat que el León ha impulsat les vendes de la marca, ja que en els primers tres mesos s'han lliurat 35.600 unitats, 13.000 més que el primer trimestre del 2013, fet que suposa un increment del 60,1%.

La versió familiar del León (León ST), que està al mercat des de finals de l'any passat, ha sumat 8.000 unitats, i també ha augmentat les seves vendes el Toledo, amb 4.700 vehicles venuts, un 28,1% més, i l'Alhambra amb 5.200, un 14,1% més.

El president de Seat, Jürgen Stackmann, ha augurat que la lleugera recuperació dels principals mercats europeus i sobretot l'èxit del León "seguiran impulsant el creixement de la marca durant el 2014".

El vicepresident comercial, Andreas Offermann, ha explicat que Alemanya, El Regne Unit i Europa de l'Est són alguns dels mercats que més estan contribuint a mantenir l'alt ritme de vendes, i ha afirmat que el llançament del León ST "ha superat les expectatives i ja és un model clau" en la gamma de la marca.

Les vendes de Seat a l'Europa Occidental han crescut un 7,8% el primer trimestre (73.300), amb una quota de mercat de 2,3%, on destaca Alemanya, el seu principal mercat, on la marca ha venut 19.000 vehicles, un 14,8% més, i està entre les deu més venudes.

A Espanya, la marca ha crescut lleugerament, amb 17.200 unitats venudes, un 0,4% més, mentre que al Regne Unit, on Seat va aconseguir l'any passat la xifra de vendes més alta de la seva història, les vendes s'han disparat un 21%, amb 13.900 unitats venudes.

Seat ha millorat també la seva xifra de vendes a França (6.000 unitats, un 4,6% més) i gairebé ha duplicat el resultat a Portugal (1.300 unitats, un 88,6% més).

A l'Europa de l'est, les vendes s'han disparat un 85,6%, fins a 5.700 unitats, i destaca la República Txeca --el principal mercat de la marca a la zona-- amb 1.750 vehicles venuts, un 123,5% més.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés