Actualitzat 13/01/2015 12:12

Seat augmenta un 13% la producció a Martorell el 2014, fins a 443.000 unitats

Producción en la planta de Seat en Martorell
Foto: SEAT

Preveu obrir 100 nous concessionaris aquest any, sobretot a Alemanya i al Regne Unit

MADRID/BARCELONA, 13 Ene. (EUROPA PRESS) -

Seat ha tancat l'any 2014 amb un volum de producció a la planta de Martorell (Barcelona) de 443.000 unitats, fet que suposa un augment del 13% respecte a les dades del 2013, segons ha informat aquest dimarts el president de la firma automobilística, Jürgen Stackmann.

   En la segona edició dels Encuentros Seat, el màxim responsable de la firma ha indicat que aquesta xifra productiva el 2014 correspon a les unitats fabricades a Martorell dels models de Seat i també del Q3 d'Audi, i representa el nivell més elevat en aquest centre en els últims 12 anys.

   D'altra banda, Stackmann ha assenyalat que la plantilla de la companyia es va incrementar en 800 efectius durant l'any passat, i ha destacat que el gener del 2015 es crearan 350 nous llocs indefinits; a més, ha apuntat que la previsió de la marca és obrir 100 nous concessionaris el 2015, gairebé tots concentrats a la zona Nord d'Europa (Alemanya o Regne Unit).

   El president de la marca amb seu a Martorell ha assegurat que les dades comercials registrades el 2014 fan veure amb optimisme l'evolució de la companyia el 2015, una visió que també comparteixen els concessionaris de la marca, ja que 250 d'ells ja han sol·licitat implementar la nova identitat de la marca.

   Stackmann ha subratllat que Seat és l'únic fabricant integral instal·lat a Espanya i ha afirmat que és el principal inversor industrial en R+D, amb 2.600 milions d'euros d'inversió entre el 2009 i el 2013.

   A més, ha recordat que el 2014, l'empresa va matricular prop de 391.000 automòbils a tots els mercats en què opera, amb un creixement del 10%.

   D'altra banda, la companyia automobilística va augmentar durant el passat exercici la seva presència al canal de flotes, amb 68.616 unitats lliurades, fet que representa una progressió del 32% en comparació amb les 51.985 unitats venudes el 2013.

   Segons Stackmann, aquesta millora en l'esmentat canal es deu al fet que ara la marca té models més adequats per als clients de flotes.

R+D

   El vicepresident de Recerca i Desenvolupament (R+D) de Seat, Matthias Rabe, ha afirmat que el primer repte al qual s'enfronta l'automòbil és la reducció del seu impacte mediambiental, per aquesta raó, la companyia està desenvolupant projectes relacionats amb noves fonts energètiques i amb la millora dels motors de combustió.

   A més, ha afirmat que una altra tendència és l'augment de la connectivitat dels vehicles, dins de l'habitacle i també en relació amb altres cotxes i amb les infraestructures.

   També ha recordat que s'està treballant en el camp de la millora de la seguretat i de la mobilitat, tant des del punt de vista actiu com passiu, i ha destacat que s'han creat sistemes avançats de conducció assistida i que la mirada de futur està posada en la conducció pilotada.

   Rabe ha apuntat que el Centre Tècnic de Seat a Barcelona va crear 58 prototips el 2014 i va recórrer 1,2 milions de quilòmetres de proves.

   Així, la gamma de Seat el 2016 es basarà en quatre pilars com són les gammes del Lleó i de l'Eivissa, com també el nou tot terreny i la resta de l'oferta.

   Per la seva banda, l'exministre d'Indústria Miguel Sebastián ha afirmat que l'economia espanyola, en general, i el sector de l'automòbil, en particular, ha de fer front a dificultats com la dependència energètica, la pèrdua de pes de la indústria, l'insuficient capital tecnològic i humà, com també la mobilitat elèctrica, les ciutats intel·ligents i els programes de formació.

   "A l'època en què vaig fer de ministre gairebé no vam tenir cap bona notícia, llevat de les que venien del sector de l'automòbil", ha afegit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés