Publicat 12/03/2015 14:51

Seat atribueix als extraordinaris el fet que les pèrdues del 2014 no siguin menors

Francisco García Sanz.
EUROPA PRESS

BERLÍN, 12 març (EUROPA PRESS) -

El president del consell d'administració de Seat, Francisco Javier García Sanz, ha assegurat que la companyia automobilística espanyola podria haver tancat el 2014 amb unes pèrdues operatives menors als 127 milions d'euros comptabilitzats de no ser per uns efectes extraordinaris aplicats en el balanç de l'any passat.

En declaracions als mitjans espanyols després de la conferència anual de resultats de Volkswagen, García Sanz ha indicat que Seat segueix sent una aposta "estratègica" per al consorci de Wolfsburg i ha assenyalat que continuarà implementant el seu pla d'expansió de la gamma, a través del qual llançarà un tot terreny compacte el 2016 i estudia un nou tot terreny per al període fins al 2020.

El també responsable de Compres del grup Volkswagen, ha apuntat que la intenció de la corporació és continuar invertint en la firma de Martorell (Barcelona), ja que és una marca estratègica dins dels plans de futur del grup, que aconseguirà tornar a ser rendible "tan aviat com sigui possible".

Per la seva banda, el director financer del consorci, Hans Dieter Pötsch, ha assegurat que Seat es troba en "un molt bon camí" amb vista al futur, gràcies als seus plans de llançament de nous productes, entre els quals destaca la renovació de l'Ibiza, que arribarà al mercat durant 2015.

D'altra banda, García Sanz ha destacat que la factoria de Seat a Martorell té capacitat per augmentar la seva producció en funció de l'evolució del mercat, tot i que ha assenyalat que no hi ha previsions d'incorporar nous productes fora de la marca Seat, i alhora ha afegit que es manté com una base productiva per a Audi.

"DIÀLEG POSITIU"

A més, ha valorat el "diàleg positiu" que té la indústria de l'automoció a Espanya amb l'Estat i ha assenyalat que el Pla Pive representa una ajuda positiva en un moment en el qual s'està lluny dels volums de matriculacions anteriors a la crisi i ha destacat que els volums adequats se situarien entre 1,3 i 1,4 milions d'unitats.

"L'Estat s'ha adonat que és positiu i que cal donar suport a la indústria de l'automòbil que és la que arrossega altres sectors econòmics", ha afegit, i alhora ha apuntat que al final "surten els comptes".

El directiu de Seat i Volkswagen ha destacat que el grup alemany no descarta cap possibilitat pel que fa a la producció de nous models i ha destacat que el que busca és posar a la venda automòbils que demanin els clients.

Així, ha apuntat que estan estudiant la viabilitat de seguir fabricant la versió de tres portes del Polo a Landaben (Pamplona).

Ha afirmat que la factoria navarresa té el volum productiu assegurat, tot i que ha indicat que cal veure si es mantindrà com fins avui, amb la producció de les versions de tres i de cinc portes, o amb la de cinc portes i un altre vehicle diferent.

Pel que fa a la possibilitat de fabricar a la Xina, García Sanz ha assegurat que encara és un mercat que han d'investigar, tot i que ha posat èmfasi que Seat s'ha de seguir concentrant en els seus mercats clau, on ho està fent molt bé.

"No farem bogeries, Seat té molt potencial on està i en paral·lel estem estudiant altres projectes", ha finalitzat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés