Publicat 28/5/2020 12:38:30 +02:00CET

Motor.- El PSC rebutja el tancament de Nissan i creu que la seva continuïtat és "possible"

Treballadors de la planta de producció de Nissan a Barcelona es concentren en l'exterior de la fàbrica en la Zona Franca el dia en el qual fabricant japonès d'automòbils ha decidit tancar-la. Afectarà a un total de 3.000 llocs de treball directes.
David Zorrakino - Europa Press

BARCELONA, 28 maig (EUROPA PRESS) -

El PSC ha lamentat la decisió de Nissan de tancar les seves plantes a Barcelona i ha defensat que la seva continuïtat "és possible", amb el pla de viabilitat elaborat pel Ministeri d'Indústria i la Generalitat, amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i el Consorci de la Zona Franca, presentat a l'empresa.

En un comunicat d'aquest dijous, el PSC ha demanat responsabilitat a l'automobilística, ja que creu que la continuïtat de les plantes de Nissan a Barcelona té sentit econòmic, en ser " més rendible invertir que assumir el cost del tancament, que podria superar els 1.000 milions d'euros".

Els socialistes sostenen que assegurar la seva continuïtat a Barcelona té caràcter estratègic, "ja que abandonar Catalunya i Espanya és abandonar la Unió Europea, amb el consegüent cost en un mercat de més de 500 milions d'habitants".

El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha expressat en un tuit recollit per Europa Press la seva solidaritat amb els treballadors, i ha assegurat que els socialistes no es resignen davant el tancament: "Seguirem lluitant pel manteniment de l'activitat industrial i dels llocs de treball a Catalunya".

PACTE PER LA INDÚSTRIA

El PSC ha fet una crida a enfortir la indústria i garantir que Catalunya segueixi sent un centre de producció automobilística i mobilitat: "El sector de l'automoció ha estat estratègic i de lideratge a Catalunya, i considerem que en l'estratègia industrial, d'innovació i futur és un tractor important de l'economia".

Ha emplaçat la Generalitat a activar el Pacte per la indústria i dotar de recursos el Pla estratègic de suport a la indústria de la mobilitat i de l'automoció 2020-2025, i ha apostat per especialitzar el sector a Catalunya en el cotxe elèctric i per un pla alternatiu "per recuperar un projecte autònom per a Motor Ibèrica".