Actualitzat 04/03/2014 15:05

El president de Seat, "optimista" davant de l'adjudicació d'un SUV

El presidente de Seat, J. Stackmann en el León Cupra
Foto: EUROPA PRESS

El comitè d'empresa dóna per fet que no es fabricarà a Martorell (Barcelona) i critica la falta de comunicació

GINEBRA (SUÏSSA), 4 Mar. (De l'enviada especial d'EUROPA PRESS, Núria Vila) -

El president de Seat, Jürgen Stackmann, ha assegurat que és "optimista" respecte que la marca espanyola pugui llançar el seu primer tot terreny urbà (SUV).

   Ha afirmat que el prototip està molt avançat, però ha declinat donar una data aproximada sobre quan s'anunciarà la resolució i sobre el llançament d'aquest model.

   "El concepte està molt avançat, però la decisió final encara no està presa. Personalment sóc optimista i crec que aquesta porta cap al futur s'obrirà per a nosaltres", ha manifestat Stackmann en una trobada aquest dimarts amb periodistes al saló de l'Automòbil de Ginebra.

   "Tenim plans molt concrets per instal·lar Seat en aquest segment. Cal un pas lògic, agafar el León com a base per entrar en aquest segment", ha afegit, i ha assegurat que la decisió no és exclusiva de la màxima direcció del consorci alemany, sinó que s'està analitzant conjuntament amb Seat.

   "No estem esperant que el consorci prengui la decisió, sinó que la prendrem juntament amb els nostres socis i es prendrà quan tots estiguem preparats", ha tancat Stackmann.

   La primera decisió que es prendrà serà amb quina marca del grup es comercialitza el cotxe, i en segon lloc on es fabrica.

   El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, s'ha mostrat convençut que Seat tindrà un SUV amb la seva marca, però també ha donat per fet que no es produirà a Martorell (Barcelona), i ha explicat que tota la plantilla ho té assumit, tot i que ha criticat la falta de comunicació del consorci.

   Ha argumentat que si el model està previst que es llanci el 2016 ja hauria d'haver-hi màquines treballant a la planta catalana per ampliar-la i adaptar-la, el que fa pensar que la producció s'adjudicarà a una altra factoria del grup.

   Ha augurat que el SUV de Seat s'acoblarà a la planta que s'adjudiqui el nou totterreny de la marca Volkswagen, del qual ha presentat a Suïssa el prototip, anomenat T-Rock, ja que ha pronosticat que s'aprofitarà la mateixa plataforma.

ACTITUD "IMMORAL" DE VW

   Ha recordat que el comitè d'empresa de Seat va signar un conveni col·lectiu fa dos anys amb més flexibilitat i condicions amb previsió que s'adjudicarien nous models a la planta catalana, i ha lamentat que aquest esforç quedi en res si el SUV es fabrica a una altra factoria.

   "És immoral per part del grup que Seat signés aquest conveni perquè la decisió final sigui que ho fabriqui una altra marca", ha sostingut Carnero, que ha advertit que la firma de Martorell té una gamma de producte curta després de la desaparició de l'Exeo i la poca previsió de vendes de l'Altea pel futur, que ha assenyalat que hauria de fer un canvi radical per no acabar també desapareixent.

   "O ens espavilem o tindrem un seriós problema, perquè Seat no pot viure només amb dos models, l'Ibiza i el León", ha afegit, i ha alertat també del risc de perdre l'Audi Q3 en el cas que la fàbrica de la marca a Alemanya deixi de produir el Q5 si passa a fabricar-se a Sud-Amèrica com es preveu.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés