Actualitzat 08/07/2014 14:48

La nord-americana Penske Automotive inverteix 12 milions en l'aliança d'empreses amb Ibericar

Concesionario Barcelona Premium
IBERICAR

BARCELONA, 8 jul. (EUROPA PRESS) -

La cadena nord-americana de concessionaris Penske Automotive Group ha invertit 12 milions d'euros per crear una aliança d'empreses amb Ibericar, anomenada Barcelona Premium, que agrupa els set concessionaris del grup BMW a Barcelona i la seva àrea metropolitana.

El director general d'Ibericar, Joan Pla, ha explicat aquest dimarts en una trobada amb mitjans que la nova societat conjunta amb la multinacional nord-americana té un valor de 24 milions d'euros i que cadascuna de les dues companyies ha aportat la meitat i té el 50% del capital.

Pla ha subratllat que aquesta operació aportarà a Ibericar un "accés directe a l'àmplia experiència" que té Penske en la distribució d'automòbils, sobretot als Estats Units, però també al Regne Unit, Alemanya i Itàlia.

Ha afirmat que la companyia catalana no descarta ampliar el negoci de la mà de Penske, amb la intenció de cobrir zones com el Maresme pel nord de Barcelona i fins al límit de la província de Tarragona pel sud, tot i que encara no hi ha res concret previst.

Barcelona Premium gestionarà a partir d'aquest mes de juliol les sis instal·lacions d'Ibericar, tant d'exposició com de postvenda --una a Sant Boi de Llobregat i cinc a Barcelona--, i la fins ara filial de BMW Barcelona, ubicada a Sant Adrià de Besòs, al costat de la Ronda Litoral.

Els concessionaris que formen la nova Barcelona Premium van vendre l'any passat uns 2.000 vehicles, i la intenció és "estar molt per sobre" a tancament d'aquest any i arribar a les 4.000 unitats el 2015, segons ha explicat el director gerent de Barcelona Premium, César Gil.

CREIXEMENT D'IBERICAR

Pla ha constatat que Ibericar és la segona companyia de distribució d'automòbils de Catalunya, amb 18.000 cotxes venuts el 2013 i uns 450 milions d'euros facturats, i ha augurat que arrabassarà abans de dos anys la primera posició a Quadis --companyia de la qual va ser conseller delegat durant 18 anys, abans d'agafar les regnes d'Ibericar, i que factura uns 700 milions.

BMW és la marca més important d'Ibericar --representa en total 21 marques--, amb un 15% del total de vendes de la companyia, i Pla preveu que aquest percentatge augmenti després de l'operació de Penske.

Creada el 2006, Ibercar té com a socis Mapfre i el grup industrial portuguès Salvador Caetano, i és present a Barcelona, Galícia, Madrid i Andalusia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés