Actualitzat 17/12/2013 22:42

Nissan Barcelona contractarà 80 temporals davant de la demanda de producció del Pathfinder

Fábrica De Nissan En La Zona Franca De Barcelona
EUROPA PRESS

La planta catalana mantindrà el mini torn nocturn com a mínim fins a finals de març

BARCELONA, 15 des. (EUROPA PRESS) -

La direcció de Nissan a Barcelona ha començat el procés de selecció per contractar 80 persones de manera temporal per donar resposta a un pic de producció del model Pathfinder a partir del mes de febrer, segons han explicat a Europa Press fonts sindicals.

L'automobilística ha programat la producció per a la factoria de la Zona Franca fins al 31 de març --final de l'exercici fiscal japonès--, i per al Pathfinder preveu fabricar 50 unitats addicionals cada dia entre el 10 de febrer i, com a mínim, fins a finals de març.

Segons els sindicats, els 80 nous treballadors tindran un contracte temporal de dos mesos, tot i que es preveu mantenir-los fins al juliol per donar resposta a l'augment de la demanda d'aquest model.

Alhora, la direcció ha confirmat al comitè d'empresa que es mantindrà el mini torn nocturn que va començar a començaments de novembre com a mínim fins a finals de març.

Aquest torn, que funciona de dilluns a divendres entre les 23 i les 3 hores, va suposar la contractació de 308 persones i es va crear per augmentar la producció de la furgoneta X83 --la Nissan Primastar, que Renault ven sota el nom de 'Trafic' i Opel com 'Vivaro'--.

Els sindicats han afirmat que de moment només està confirmat el seu manteniment fins al 31 de març, però la previsió és que segueixi fins al juliol, tot i que està subjecte a la confirmació de Renault, que ha demanat aquest pic de producció davant de l'augment de la demanda.

PRODUCCIÓ ANUAL

Les estimacions de la companyia japonesa passen per tancar l'exercici --d'abril del 2013 a març del 2014-- amb 129.000 unitats, un 6,5% menys que les 138.000 produïdes l'any anterior.

La planta de Nissan a Barcelona ha començat a fabricar les primeres unitats de la furgoneta elèctrica e-NV200, tot i que de moment només per a ús intern, ja que es començarà a vendre en exclusiva per al mercat mundial a l'abril.

Al març es començaran a produir les primeres unitats del nou turisme, que es preveu que comenci a comercialitzar-se al setembre .

Contingut patrocinat