Publicat 27/05/2020 13:27

Motor.- Maroto defensa el futur de Nissan a Espanya: "Cal cremar tots els cartutxos"

La ministra d'Indústria, Comer i Turisme, Reyes Maroto, compareix davant els mitjans després del Consell de Ministres celebrat en Moncloa, a Madrid (Espanya), a 26 de maig de 2020.
Eduardo Parra - Europa Press

Adverteix que la companyia ha de decidir si el seu soci és el Regne Unit o és Espanya i Europa

BARCELONA, 27 maig (EUROPA PRESS) -

La ministra d'Indústria, Comer i Turisme, Reyes Maroto, ha defensat aquest dimecres que el projecte de Nissan a Espanya i a Europa és un projecte de futur i ha insistit que estan treballant perqu no es marxi: "Cal cremar tots els cartutxos".

En una entrevista de Rdio 4 recollida per Europa Press, la ministra ha assegurat que Nissan podria desenvolupar un projecte industrial en la planta de la Zona Franca de Barcelona per menys de la meitat de 1.000 milions d'euros, el cost que segons el Govern central té el tancament per a la companyia.

Ha explicat que la companyia no tenia calculat el tancament de la planta i ha advertit que és molt costós perqu ha de deixar els terrenys de la Zona Franca "exactament en les mateixes condicions que els van trobar".

"Aquesta és una part important del cost que té el tancament i per tant el posar també en l'agenda de negociació el cost de tancament ha pogut canviar en les últimes hores aquesta negociació en la qual estem en aquests moments", ha argumentat.

Maroto ha explicat que estan intensificant el seu treball per mantenir la planta i ha assegurat que el Govern central ajudar a que s'inverteixi en la planta perqu tingui la capacitat de desenvolupar nous models.

Creu que la planta té un 'know-how' de més de 30 anys i est dins d'un ecosistema del sector de l'automoció a Catalunya que té moltes fortaleses: "Comptem amb molta indústria auxiliar i est tota la cadena de valor i per tant creiem que en aquests moments pot haver-hi una aposta de Nissan a Europa".

DEFENSANT LLOCS DE TREBALL

Ha sostingut que Nissan Espanya est competint amb la planta que té Nissan en l'el Regne Unit i ha recordat que aquest país es va anar de la Unió Europea, fet que veu com una fortalesa: "Crec que que Europa té una fortalesa que no té el Regne Unit, i per tant, Nissan ha de ser molt conscient de qui és el seu soci, si el seu soci és Espanya i Europa o prefereix que el seu soci sigui el Regne Unit".

Preguntada pels treballadors, que estan en vaga indefinida des del 4 de maig, ha sostingut que estan defensant els seus llocs de treball a través del dret a vaga i ha assenyalat que al moment en qu hi hagi un projecte de futur per a les plantes seran "els primers que van a acostar l'espatlla i ajudar a tots".

Malgrat no contemplar encara l'escenari de la marxa de Nissan, Maroto ha explicat que si es materialitza hauran de treballar i estudiar les alternatives industrials per a les plantes en qüestió.

CRISI DEL COVID-19

També ha assenyalat que és un moment "difícil" per alhora bonic per reindustrializar Espanya i Europa, fet que passa segons ella per relocalizar indústria.

"En aquest cas la crisi del Covid-19 si alguna cosa ens ha ensenyat és que val la pena comptar amb indústria perqu és la que ens ha ajudat també a abordar una crisi sanitria de l'envergadura de la qual hem hagut d'enfrontar-nos", ha concls.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés