Publicat 11/11/2014 16:49

Machado (Ford) recomana no caure en la "complaença" per seguir atraient inversions

José Manuel Machado, presidente de Ford España
EUROPA PRESS

BARCELONA, 11 nov. (EUROPA PRESS) -

El president de Ford Espanya, José Manuel Machado, ha advertit aquest dimarts del risc de caure en la complaença després que les plantes espanyoles hagin aconseguit atreure noves inversions i tornar a ser atractives amb vista a les matrius, i ha posat èmfasi a continuar per la sendera de les reformes per mantenir aquest nivell.

"No hem de ser complaents, perquè estar dalt és molt demandant. Hem de continuar empenyent", ha manifestat durant la seva intervenció a la XXIX Trobada d'Automoció d'Iese i KPMG, on ha assenyalat que cal avançar sobretot en la millora de la logística i la reducció dels seus costos.

Ha considerat que el canvi en les relacions laborals i la flexibilitat dels sindicats ha estat un dels elements fonamentals per atreure inversions de les grans multinacionals a les plantes espanyoles, ja que ha explicat que s'ha passat de no poder discutir res d'allò establert a "poder parlar de tot" amb els comitès d'empresa.

Ha constatat que entre els anys 2000 i 2007 a Espanya es venien molts cotxes però "anava perdent manxa a nivell industrial", i fins i tot algunes plantes eren gairebé abocades a desaparèixer i ara han tornat a ressorgir, i ha posat l'exemple de la fàbrica de Nissan a Barcelona.

A més del canvi a nivell de relacions laborals, Machado també ha assenyalat que hi ha hagut un canvi polític, ja que s'ha tornat a considerar la indústria com a sector fonamental.

CORREDOR MEDITERRANI

S'ha referit al Corredor Mediterrani, que ha assegurat que és una infraestructura "absolutament vital" per al sector, ja que ha constatat que el cost logístic és el principal cost que tenen les indústries automobilístiques, molt per sobre del cost de la mà d'obra.

"És una cosa que si no som capaços de resoldre, no ens permetrà continuar avançat i es convertirà en un coll d'ampolla", ha advertit, ja que molts fabricants de components estan al nord d'Europa.

S'ha mostrat confiat que el Govern espanyol complirà els terminis marcats i a finals de l'any que ve estarà en funcionament l'ample europeu, tot i que ha considerat que si no és a final del 2015 i arriba el 2016 no suposarà un gran problema.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés