Publicat 04/11/2015 14:51

Machado (Ford) alerta que els costos en logística i energia poden posar en risc el sector

A.Cobo (General Motors España) y J.M.Machado (Ford España)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 4 nov. (EUROPA PRESS) -

El president de Ford Espanya, José Manuel Machado, ha alertat aquest dimecres que els elevats costos de logística i energia poden posar en risc el sector, ja que provoquen que la indústria sigui menys competitiva i les multinacionals prefereixin optar per altres plantes d'altres països.

A la XXX Trobada d'Automoció d'Iese i KPMG, ha alertat que si Espanya no avança en logística "aquí no es fabricaran cotxes d'aquí a cinc anys", i ha fet referència a la necessitat de millorar la connexió amb els ports i la gestió d'aquests.

Ha lamentat que en logística fa molts anys que el sector de l'automòbil demana millores i "segueixen sense passar grans coses", de manera que s'ha convertit en el cost més elevat d'aquesta indústria.

També ha criticat que des del començament de la crisi el cost de l'energia ha augmentat un 60%, i ha subratllat que els costos es multipliquen per dos o per tres tenint en compte que els elevats preus afecten també els proveïdors.

NORMATIVA DIFERENT

Machado ha defensat que els fabricants d'automòbils, per ser de les grans empreses espanyoles, haurien de tenir regles diferents que les pimes, amb càrregues fiscals diferents que una companyia que no ha de fer front als costos que suposa ser una empresa global.

"Hem de competir i necessitem que moltes d'aquestes normes es vagin actualitzant", ha manifestat, i ha reclamat també un marc laboral diferent i contractes també diferents per ser una gran indústria amb molta força sindical.

Ha assegurat que la indústria de l'automòbil a Espanya ha sortit enfortida de la crisi, ja que ha assegurat que ara és molt més moderna, dinàmica, competitiva, amb una qualitat reconeguda i uns costos adequats.

Ha recordat que Ford ha invertit 2.300 milions d'euros a la planta d'Almussafes (València) des del 2011, cosa que ha permès convertir-la en una factoria global que exporta gairebé tot el que produeix.

Tot i això, ha dit que "no tot està fet" i cal seguir avançant a millorar la competitivitat, perquè és el factor que determina les decisions de les multinacionals.

COTXE CONNECTAT

En la mateixa taula rodona ha participat el director general de General Motors Espanya, Antonio Cobo, qui ha afirmat que els avenços en la indústria de l'automòbil en els pròxims cinc o deu anys seran molt més importants que els dels últims 50 anys a causa de la importància de la tecnologia, sobretot per la connectivitat i la reducció d'emissions.

Tots dos han coincidit que la connectivitat de l'automòbil i l'entrada de nous actors en el sector de l'automoció com Apple, Tesla i Google suposen un repte per als fabricants tradicionals, i han assegurat que les dues marques ja estan molt avançades al cotxe autònom i connectat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés