BARCELONA 6 nov. (EUROPA PRESS) -
El director general de General Motors a Espanya, Antonio Cobo, ha constatat aquest dimecres que les previsions de la companyia preveuen que la planta d'Opel a Figueruelas (Saragossa) fabriqui a plena capacitat el 2017, el que suposaria treballar amb els cinc torns de producció i arribar a les 480.000 unitats anuals.
Ho ha dit en declaracions als mitjans durant la 28 Trobada del sector de l'automoció organitzat a Barcelona per Iese i KPMG, on ha celebrat que les noves adjudicacions de la matriu a la planta aragonesa han permès que la situació amb vista al 2015 sigui "radicalment diferent" a la que hi havia fins ara.
"Hem estat molts anys amb projectes i esperances, que ara s'han convertit en alguna cosa en concret", ha celebrat Cobo, que ha augurat que la primera part de l'any que ve la situació a la planta espanyola --on ha recordat que s'està aplicant un ERO que afecta l'equivalent de 1.000 treballadors-- es mantindrà estable, però que a partir de la segona meitat, millorarà.
Les previsions són que a l'agost es llanci el nou Mokka, que fins ara només es fabricava a Corea, i a partir del novembre, el nou Corsa.
"El 2015, la situació serà radicalment diferent", ha confiat Cobo, que ha constatat que el 2012 i el 2013 els nivells de producció han retrocedit als de 1986, com a conseqüència de la crisi i la situació de la companyia a Europa.
Ha declinat parlar d'augments de plantilla, tot i que ha assegurat que les noves càrregues de treball sí que suposaran mantenir l'actual i que els mil treballadors que avui estan afectats per l'ERO temporal tornin a treballar.
PRIMERES UNITATS A XINA
Pel que fa a l'exportació de l'Opel Meriva fabricat a Figueruelas a la Xina, ha celebrat que el mes passat va desembarcar el primer vaixell al país asiàtic, però ha remarcat que no és la prioritat de la companyia.
Ha explicat que la previsió és exportar inicialment "uns quants centenars d'unitats", que per a la planta de Saragossa no és substancial, però ha destacat que es fabriquen unitats adaptades per a la Xina dia a dia i que és part de la fabricació.
"En general per a Opel, la Xina no és el mercat prioritari, però hem de ser allà i competir", ha conclòs.