Actualizado 22/10/2015 16:11

Volkswagen creixerà "com a mínim" el que pugi el mercat en 2015

Volkswagen Scirocco GTS
VOLKSWAGEN

BARCELONA, 7 maig (EUROPA PRESS) -

La firma automobilística Volkswagen té previst créixer "com a mínim" el que pugi el conjunt del mercat espanyol d'automòbils al tancament del present exercici, després de tancar 2014 amb un volum de vendes de 77.000 unitats i un creixement del 20,4% durant l'exercici anterior.

Així ho ha indicat, en el marc del Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona, la directora de la marca Volkswagen a Espanya, Laura Ros, que preveu que les lliures d'automòbils en el conjunt del mercat espanyol tanquin 2015 amb un volum d'un milió d'unitats, gràcies a la recuperació econòmica i a l'impuls dels diferents plans PIVE.

Ros ha recordat que en els quatre primers mesos de l'any actual, les lliures de la firma Volkswagen a Espanya acumulen una pujada del 28%, tot i la desacceleració registrada durant el mes d'abril passat per les menors vendes en el canal d'empreses llogadores i pel final dels fons de la setena edició del PIVE.

En aquest entorn, Volkswagen Espanya preveu continuar reforçant la seva presència al mercat, però sense tenir l'objectiu de ser líder a finals d'any i després que Seat tanqués el primer quadrimestre com la marca més venuda a Espanya.

"No entrarem en una guerra de preus i descomptes per ser líders", ha afegit.

Així, ha destacat que Seat és un competidor del mercat, tot i que amb un rang de preus diferent, i alhora ha assegurat no estar molt preocupada perquè la firma espanyola sigui la més venuda, ja que també forma part del grup Volkswagen.

D'altra banda, la màxima responsable de Volkswagen Espanya s'ha mostrat satisfeta per la probable continuïtat del Pla PIVE per al que resta d'any, tot i que ha manifestat la seva intenció que aquesta mesura de foment de la renovació del parc es mantingui fins que el mercat arribi a un volum d'1,2 milions d'unitats anuals.

CONCESSIONARIS

D'altra banda, la directiva ha indicat que la previsió de la marca és que els seus concessionaris a Espanya tanquin l'exercici actual amb una rendibilitat mig sobre facturació del 2%, el que suposarà un augment en comparació de l'1,2% comptabilitzat durant l'any precedent.

Aquesta millora de la rendibilitat dels punts de venda, segons Ros, estarà motivada pel major volum de matriculacions per cada centre, ja que el creixement comercial esperat es repartirà entre el mateix nombre de concessionaris. La firma compte actualment amb 86 concessions a Espanya i amb uns 250 punts de venda.

"La capil·laritat que tenim ens permet cobrir la demanda dels nostres vehicles al mercat espanyol. Volem assumir el creixement de vendes amb el mateix nombre de concessionaris que tenim actualment", ha afegit, i alhora ha assenyalat que un 30% dels seus centres ja té la nova imatge corporativa, mentre que la resta s 'adaptarà en un termini de 12 mesos.

Per finalitzar, Ros ha assegurat que la presència de les marques en l'edició de 2015 del Saló de l'Automòbil de Barcelona "és una bona notícia", ja que és un símptoma de la recuperació del mercat i ha destacat que aquest tipus d'iniciatives són positives perquè el públic tingui contacte directe amb els nous productes.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés