Publicat 06/05/2015 16:16

Els concessionaris van augmentar un 4,4% la seva facturació i van crear 5.700 llocs de treball el 2014

Jaume Roura
EUROPA PRESS

BARCELONA, 6 maig (EUROPA PRESS) -

Els concessionaris d'automòbils a Espanya van tancar el passat exercici amb una xifra de negoci de 25.445 milions d'euros, fet que suposa un augment del 4,4% en comparació als ingressos de l'any anterior i van crear 5.700 nous llocs de treball, segons ha anunciat aquest dimecres el president de la Federació d'Associacions de Concessionaris d'Automoció (Faconauto), Jaume Roura.

En el marc del XXIV Congrés Nacional de la Distribució de l'Automoció, que se celebra aquest dimecres i dijous al Palau de Congressos de Fira de Barcelona, Roura ha explicat que aquest augment de la facturació dels punts de venda de cotxes i del volum d'ocupació és conseqüència de la pujada experimentada per les matriculacions de vehicles al mercat nacional.

Durant l'any passat, els punts de venda d'automòbils a Espanya, que inverteixen tres milions d'euros anuals en instal·lacions, van tancar amb un volum d'ocupació directe de 137.000 treballadors, amb 5.700 nous llocs de treball, el 90% dels quals van ser contractes indefinits.

El màxim responsable de l'organització ha indicat que aquesta millora es deu als plans d'incentiu a la compra de vehicles, PIVE i PIMA Aire, que han servit perquè els concessionaris nacionals dupliquessin el volum de contractacions previst i ha ressaltat que aquesta tendència s'està "intensificant" en els primers mesos del present exercici.

"Necessitem aquest Pla PIVE per a aquest any i per al que ve, almenys fins que arribem fins a 1,2 milions d'unitats que és el volum que hauria de tenir el mercat espanyol", ha afegit, i alhora ha afirmat que el 2016 es vendran 1,1 milions d'unitats i el 2020 es podria arribar a una xifra d'1,3 milions de matriculacions.

RENDIBILITAT DEL 0,9%

D'altra banda, el directiu de la patronal dels concessionaris ha assenyalat que la xarxa comercial del sector de l'automòbil a Espanya va tancar l'any passat amb una rendibilitat mitjana sobre facturació del 0,9%, fet que suposa la primera xifra positiva dels últims tres anys. Tot i això, ha destacat que l'objectiu és arribar al 3% amb un termini de temps de dos anys.

Les previsions de Faconauto preveuen que el mercat automobilístic espanyol assolirà un volum d'un milió d'unitats al tancament del 2015, sempre que es dugui a terme una aprovació "immediata" de la vuitena edició del Pla PIVE, d'incentiu a la compra de cotxes nous a canvi de convertir en ferralla un d'antic.

Tot i això, l'estimació de la federació és que es mantingui els anys vinents una recuperació sostinguda de la demanda, fins a arribar a 1,2 milions d'unitats entre 2018 i 2019, mentre que els lliuraments d'automòbils d'ocasió acabaran l'exercici actual amb un volum d'1,8 milions d'unitats, amb un ràtio d'un cotxe nou venut per cada 1,8 usats.

15 MILIONS DE REPARACIONS ANUALS

D'altra banda, des de l'organització han recordat que els concessionaris espanyols reparen al voltant de 15 milions de vehicles a l'any, tot i que l'activitat dels tallers es troba en una situació "molt complicada", que durarà pel progressiu envelliment del parc automobilístic nacional.

El directiu ha afirmat que entre 2015 i 2020 augmentarà el nombre de vehicles de més de deu anys, mentre que el parc de quatre anys, que és el que entra als tallers, ha caigut molt els últims anys i ha destacat que aquesta baixada s'explica per les menors vendes i perquè "els cotxes d'avui no s'espatllen", la qual cosa ha provocat una reducció del 80% la reparació en garantia.

Així, Roura ha recordat que Faconauto va alertar fa tres anys que l'àrea de la postvenda cauria i ha ressaltat que ara són les marques d'automòbils les que estan preocupades.

"Junts, les marques i els concessionaris, hem de deixar a una banda un model obsolet, reciclar-nos, aprofitar les noves tecnologies per estar més a prop dels nostres clients i adaptar-nos a les seves necessitats", ha afegit.

Per aquesta raó, el president de Faconauto ha instat les marques a fer el necessari per impulsar la rendibilitat dels concessionaris, ja que, segons la seva opinió, no es pot repetir l'error de tenir els concessionaris en pèrdues, mantenint costoses i pesades estructures que impedeixen adaptar-se als canvis.

A més, ha apostat perquè Anfac, Aniacam i Faconauto augmentin la seva col·laboració per aconseguir objectius comuns, ja que hi ha més factors que els uneixen dels que els separen, i alhora ha demanat al Govern espanyol que aprovi abans del final de la Legislatura el Codi de Bones Pràctiques, en la qual participi tot el sector.

COMPETÈNCIA

"Hem treballat a tots els nivells per defensar els concessionaris, els resultats no han estat els més satisfactoris, però seguirem donant la cara, arribarem on sigui menester, no podem acceptar aquest atropellament al sector més competitiu del mercat", ha assegurat en relació amb l'informe de la CNMC contra els punts de venda, i alhora ha assegurat que a Espanya "no hi ha cartell".

A més, ha afirmat que només una marca del top deu va superar una quota del 9% el 2014, i alhora ha indicat que hi ha un gran nivell de descompte: "El mal al sector ja està fet, però s'ha d'evitar que en el futur es produeixin més atropellaments".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés