Publicat 11/11/2014 19:28

Els concessionaris espanyols tancaran l'any amb 1.600 nous llocs de treball

Jaume Roura, presidente de Faconauto
EUROPA PRESS

La patronal preveu tancar aquest any amb 845.000 matriculacions i superar el milió el 2016

BARCELONA, 11 nov. (EUROPA PRESS) -

El president de la Federació d'Associacions de Concessionaris de l'Automoció (Faconauto), Jaume Roura, ha afirmat aquest dimarts que els concessionaris espanyols hauran creat més de 1.600 llocs de treball al tancament d'aquest any, consolidant així el començament de la recuperació d'un sector que ha recordat que ha perdut gairebé 50.000 llocs de treball entre el 2007 i 2012.

Ho ha dit a la XXIX Trobada d'Automoció organitzada a Barcelona per Iese i KPMG, on ha assenyalat que el 2013 ja es van crear 900 llocs de treball nets.

Roura ha concretat que la previsió és tancar aquest any amb 845.000 vehicles --turismes i tot terrenys-- matriculats, fet que suposaria un 16,8% més enfront de les 723.000 matriculacions de l'any passat.

Ha assenyalat que la previsió és superar el milió de vehicles matriculats el 2016 i arribar als 1,3 milions de vendes el 2020, tot i que ha subratllat que aquesta xifra encara estarà molt per sota dels 1,6 milions de cotxes matriculats el 2006 i 2007.

Ha explicat que la mitjana de vendes de vehicles nous a particulars per concessionari va caure un 64% entre el 2008 i 2013, any en què va començar a créixer gràcies al Pla Pive, i ha recordat que la crisi va obligar a tancar més de 2.000 empreses concessionàries.

TORNADA A LA RENDIBILITAT

Roura ha explicat que els concessionaris van perdre rendibilitat any rere any des del 2007 i fins al 2013, quan encara van tancar amb pèrdues però va començar la millora, i ha assenyalat que espera que el 2014 puguin tornar als números negres.

Ha constatat que el model tradicional de postvenda, que era l'activitat que més benefici aportava als concessionaris, està esgotat, i ha instat concessionaris i fabricants a reorientar aquest negoci.

"Volem trobar solucions. Hem de veure com reorientem els nostres negocis de postvendes entre les marques i les xarxes per poder competir amb el canal independent", ha manifestat Roura, que ha sostingut que cal limitar els estàndards excessius i els costos improductius i aconseguir una rendibilitat mínima del 3% sobre la facturació, entre d'altres mesures.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés