Publicat 12/11/2014 11:56

Anfac espera que el Pla Pive deixi de ser necessari el 2016 si hi ha 1,2 milions de matriculacions

José Luis López-Schümmer, presidente de Anfac
EUROPA PRESS

Es reclamen modificacions legals perquè les financeres recuperin els cotxes impagats immediatament

BARCELONA, 12 nov. (EUROPA PRESS) -

El president de l'Associació Nacional de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac), José Luis López-Schümmer, ha augurat aquest dimecres que els plans del Govern espanyol per incentivar la compra d'automòbils deixaran de ser necessaris quan s'arribi als 1,2 milions de matriculacions anuals a Espanya, fet que confia que pugui passar el 2016.

En unes declaracions als mitjans després de la seva intervenció a la 29a Trobada d'Automoció d'IESE i KPMG a Barcelona, López-Shümmer ha estimat que l'any que ve gairebé s'arribarà al milió de turismes venuts i que entre 2016 i 2017 es pot arribar fins als 1,2 milions.

"Quan hi hagi confiança i estiguem en un ritme normal d'1,2 o 1,3 milions de matriculacions, no faran falta aquests 1.000 euros que aporta el Govern espanyol", ha manifestat López-Shümmer, el qual també és president de Mercedes-Benz Espanya.

De la mateixa manera, ha argumentat que els països occidentals amb una renda per càpita semblant a la d'Espanya venen entre 35 i 40 cotxes per cada mil habitants, mentre que a Espanya ara es venen uns 15, i el mínim seria arribar als 25, fet que suposaria aconseguir aquests 1,2 milions de matriculacions i el moment a partir del qual el sector podria viure "sense respiració assistida".

Pel que fa a la producció, ha assenyalat que aquest any es tancarà amb 2,4 milions de cotxes fabricats en les 17 fàbriques espanyoles, que el 2015 arribaran als 2,6 milions, i s'aniran acostant a l'objectiu dels 3 milions. Tot i això, subratllat que si Espanya vol mantenir la seva quota del 4% de les vendes mundials al món haurà d'augmentar aquesta xifra a partir del 2020, ja que també augmentaran les matriculacions a nivell mundial.

En aquest sentit, ha instat a no caure en l'"autocomplaença" i a continuar millorant la competitivitat de les plantes espanyoles per seguir captant inversió, ja que ha constatat que les fàbriques estan actualment entre el 75 i el 80% de la seva capacitat, cosa que permetria créixer fins i tot amb la capacitat instal·lada.

LLIURAMENT D'IMPAGATS

López-Schümmer ha explicat que entre les reclamacions que el sector fa al Govern espanyol destaca, entre d'altres, la supressió de l'impost de matriculacions i també una modificació legislativa per agilitzar l'entrega dels vehicles en cas d'impagament, tal com passa a Alemanya, on les financeres i els bancs recuperen els cotxes immediatament si el comprador no paga, fet que permet tornar a posar-los ràpidament al mercat.

Ha assegurat que a Espanya es tarden mesos i fins i tot anys a recuperar els cotxes en casos d'impagament, i ha argumentat que això comporta que els bancs i financeres apliquin tipus d'interès més elevats i molta més denegació, fet que ha considerat que canviaria si es poguessin recuperar més ràpidament els vehicles.

Tot i això, ha admès que no ho veu viable a curt termini perquè és una mesura "impopular", i encara més amb els casos de desnonament que s'han donat durant la crisi.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés