Actualitzat 08/06/2020 11:35

Álvarez (UGT) reclama conèixer el 'pla B' del Govern central i la Generalitat sobre Nissan

El secretari general d'UGT, Pepe Álvarez
Eduardo Parra - Europa Press - Archivo

Afirma que està amoïnat per Seat: "Ens hi implicarem fins al coll per mantenir la producció"

BARCELONA, 8 juny (EUROPA PRESS) -

El secretari general de la UGT, Josep Maria Álvarez, ha reclamat aquest dilluns conèixer el contingut del 'pla B' que el Govern central i laGeneralitat preparen després del tancament de les plantes Nissan a Catalunya.

Així ho ha explicat en una entrevista a TV3 que ha recollit Europa Press en la qual ha afirmat que tant la ministra d'Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, com la consellera d'Empresa i Coneixement de la Generalitat, Àngels Chacón, li han confirmat que existeix aquest pla, tot i que no el coneix.

"Hem demanat conèixer què hi ha darrere d'aquest 'pla B'. Ells ens han dit que treballen en un 'pla B' i el volem saber", ha assegurat Álvarez, que ha recordat que d'aquest pla en depenen 25.000 famílies entre llocs de treball directes i indirectes.

"Sembla que el 'pla B' vol dir deixar de banda la continuïtat de la producció de Nissan a Barcelona", ha dit Álvarez, que també ha apel·lat a l'aliança entre Nissan, Renault i Mitsubishi per trobar una solució al tancament de les plantes catalanes.

Ha admès que la situació és difícil perquè la multinacional nipona dona per tancada la decisió, malgrat que ha indicat que el Japó està preocupat per la imatge que ha donat a Espanya: "És una carta que hem de jugar".

Álvarez també ha expressat preocupació per Seat: "Tenim notícies que no van en la bona direcció. No només estem amoïnats, sinó ocupats. Ens implicarem fins al coll per mantenir la producció".

IMPULSAR LA INDÚSTRIA

Álvarez ha lamentat que les administracions no hagin procurat prou per la indústria de l'automòbil, i ha indicat que el primer que va fer quan va ser nomenat secretari general de la UGT va ser mirar d'obrir una taula de negociació per la indústria.

"Produïm i exportem molts cotxes, però només tenim una fàbrica integral que és Seat, que té un centre d'investigació. Si la part tecnològica de Nissan fos a Espanya, la seva sortida no seria tan fàcil", ha asseverat.

Per això, ha insistit que el Govern central i la Generalitat han d'anar de la mà, i ha reclamat "saber la veritat" de què ha passat en els viatges de les administracions al Japó, alhora que ha demanat un pla perquè Espanya no perdi el tren del cotxe elèctric.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés