BARCELONA 26 maig (EUROPA PRESS) -
La viceprimera secretària i portaveu del PSC, Lluïsa Moret, ha valorat la possibilitat que el Consell de Ministres d'Afers Generals de la Unió Europea (UE) aprovi aquest dimarts l'oficialitat parcial del català, el basc i el gallec com a llengües de la Unió, i la posició del PP espanyol en aquest sentit: "Tothom haurà d'explicar què ha fet i què no".
Ho ha dit aquest dilluns en una roda de premsa a la seu del partit preguntada per les trucades que hauria fet la direcció nacional dels populars a líders europeus de la seva família política per evitar que tirés endavant.
"El que farem és esperar, insisteixo, amb prudència, la resolució de demà, o el que demà decideixi aquest Consell d'Afers Generals de la Unió Europea. I en funció d'això, tothom haurà d'explicar què ha fet i què no ha fet", ha valorat.
Ha assegurat que l'única certesa avui dia sobre l'assumpte és que "s'ha fet molta feina" per aconseguir aquesta oficialitat, tot i que ha demanat prudència absoluta fins que se sàpiga la decisió definitiva.
"L'executiu espanyol, i especialment el ministre Albares, ha fet una molt bona feina i un treball molt intens per aconseguir aquesta oficialitat del català, i també del basc i del gallec, a la UE. Des de la prudència absoluta, el que farem és esperar als resultats de la decisió demà", ha afegit.