Actualitzat 24/08/2022 10:58

Morant demana al PP "estar a l'altura" i donar suport al decret d'estalvi energètic al Congrés

Defensa que la llei de la ciència està pactada amb el sector i permetrà "recuperar" talent

La ministra de Ciència i Innovació Diana Morant
Jorge Gil - Europa Press

BARCELONA, 24 ago. (EUROPA PRESS) -

La ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, ha assegurat que confia en la solvència del Govern central per tirar endavant el decret d'estalvi energètic al Congrés aquest dijous i ha demanat al PP "estar a l'altura d'Europa" i donar suport a la iniciativa.

En una entrevista a Catalunya Ràdio aquest dimecres recollida per Europa Press, ha recalcat la necessitat d'aprovar la iniciativa per combatre l'impacte de la guerra a Ucraïna, i ha apel·lat a la responsabilitat dels partits per donar-hi suport perquè "la ciutadania necessita certeses".

També ha destacat que Espanya és "el país d'Europa que més diners ha invertit a combatre els efectes de la guerra, i on el preu de l'electricitat és fins a tres vegades inferior al de països veïns".

D'altra banda, ha defensat que la nova llei de la ciència que també es debatrà i votarà aquest dijous al Congrés dels Diputats s'ha consensuat amb la comunitat científica i permetrà "recuperar" i retenir el talent que segons ella es va perdre durant el Govern de Mariano Rajoy.

Per a Morant, aquesta és una llei oportuna perquè "arregla errors del sistema precari i que castigava la ciència, el del model del PP, que provocava la fugida de cervells per l'hostilitat i la precarietat".

Ha destacat que aquesta iniciativa pretén recuperar les "11.000 places d'investigadors que van desaparèixer del sistema públic" entre el 2011 i el 2015, com també blindar l'estabilitat laboral i promoure la contractació.

DEMANA DONAR SUPORT LA LLEI DE LA CIÈNCIA

Per això, ha instat els partits que van donar suport a l'esmena que va presentar el PP --ERC, Junts, PNB, UPN i Vox-- a que modifiquin la seva posició per "sortir de la precarietat i de la temporalitat", reforçar el sector i oferir oportunitats als joves.

Morant ha detallat que en els pròxims 10 anys es preveu la jubilació d'uns 25.000 professionals de la ciència, que ha de "generar noves oportunitats", i ha reafirmat el seu compromís per treballar en aquest sentit.

Contingut patrocinat