Actualitzat 30/12/2022 11:03

Mora (CTesc) tem un "problema de confiança" si no es completa la reindustrialització de Nissan

Archivo - El president del CTesc, Toni Mora
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

Responsabilitza els successius governs de la congelació de l'IRSC

BARCELONA, 30 des. (EUROPA PRESS) -

El president del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya (CTesc), Toni Mora, tem un "problema de confiança" si no es completa amb èxit la reindustrialització de Nissan.

En una entrevista d'Europa Press, ha mostrat preocupació perquè els afectats de futures reindustrialitzacions puguin pensar que "si Nissan no va sortir, per què hauria de sortir aquest".

Ha lamentat que el projecte no hagi pogut accedir a tots els fons europeus als quals aspirava per la dificultat d'avalar-lo i veu "una responsabilitat compartida dels agents públics i privats".

"No sé quina peça ha fallat de cara a negociar amb els bancs perquè finalment no hagin decidit fer l'aval, o quina peça era impossible perquè la UE no hauria acceptat que l'Institut Català de Finances (ICF) hagués pogut avalar completament el projecte", ha dit.

FONS EUROPEUS

Mora troba necessari que el recorregut dels Next Generation "sigui com més ampli millor" i ha subratllat la importància de fer servir recursos públics per fer un seguiment d'aquests fons.

També ha demanat que es faciliti l'accés a les pimes relaxant els requisits d'accés i ha assegurat que existeix "una insuficiència" amb les pimes.

IRSC

Mora ha assegurat que la congelació de l'indicador de renda de suficiència de Catalunya (IRSC) és responsabilitat directa dels successius governs que hi ha hagut des de l'última actualització, el 2010 (s'actualitzarà un 8% si s'aproven els pressupostos per al 2023).

"Això és una decisió del Govern. Aquest govern, l'anterior, l'anterior... no han volgut modificar l'índex perquè té unes conseqüències importants per als pressupostos, però està absolutament desfasat", segons ell.

Mora ha assegurat que és "un error molt gran" i que un país no s'ho pot permetre, per la quantitat de prestacions i ajuts que depenen l'IRSC.

A més, ha demanat que s'aprovin els nous comptes de la Generalitat i que els partits arribin a un acord.

Contingut patrocinat