Publicat 13/06/2025 13:13

Montsant (Cesce) reivindica l'empresa familiar a Catalunya i insta a la col·laboració

El president de la 36a Trobada Empresarial al Pirineu, Joaquim Montsant
EUROPA PRESS

Alerta de reptes pendents, com el relleu generacional

LA SEU D'URGELL (LLEIDA), 13 (EUROPA PRESS)

El director territorial de Catalunya i les Balears de Cesce, Joaquim Montsant, ha reivindicat el rol de les empreses familiars a Catalunya i ha destacat que en el context geopolític i de revolució industrial actual "cal obrir una etapa de col·laboració".

Ho ha dit aquest divendres en la Taula d'estratègies empresarials de la 36a Trobada Empresarial al Pirineu, que se celebra aquest dijous i divendres a la Seu d'Urgell (Lleida).

En la seva intervenció, Montsant ha posat en relleu que les empreses familiars són el 90% del teixit empresarial de Catalunya, generen el 70% del treball privat al territori i representen el 60% del PIB català.

"Tenen un rol molt important, amb una visió a llarg termini, arrelades al territori i són presents a tots els sectors, en alguns casos internacionalitzades", ha manifestat.

No obstant això, subratlla reptes com el relleu generacional i la col·laboració entre empreses, un dels motors d'aquesta nova edició de la Trobada.

VÈRTIX

Durant la taula, el constructor immobiliari i president de Vèrtix, Felip Massot, ha repassat la trajectòria de la seva empresa i ha posat en valor la importància de defensar els negocis familiars a Catalunya.

"Som un país d'empresa familiar i cal animar els nostres fills a ser emprenedors. Nosaltres estem molt arrelats al país i la seva gent, és important estimar l'espai on et trobes, la seva cultura, tradicions i llengua", ha remarcat.

Així mateix, ha assenyalat que, malgrat que l'interès per accedir al funcionariat està creixent en els últims anys, "cal incentivar la creació d'empreses entre els joves".

D'altra banda, la seva filla i consellera delegada de Vèrtix, Elena Massot, ha valorat la importància de "comptar amb l'experiència dels parents" per créixer i evitar errors en l'àmbit empresarial i ha explicat que en aquests moments estan afrontant com incorporar la tercera generació en l'empresa.

MORILLAS BRAND CONSULTANTS

A continuació, el president de l'agència de 'branding' Morillas Brand Consultants, Lluís Morillas, ha recordat el moment en el qual el seu pare, fundador de la companyia, va morir als 50 anys i ell, amb 24, la va haver de liderar.

"Quan sortia de classe, anava a ajudar-lo i per això vaig prendre la decisió d'assumir-ne la direcció. Ara, estic molt orgullós que sigui el meu fill qui porta l'empresa", ha assenyalat.

El seu fill i actual CEO de Morillas Brand Consultants, Marc Morillas, ha enaltit la tasca del seu avi i del seu pare al capdavant de l'empresa i ha especificat que actualment dirigeix 14.000 projectes repartits pel món, amb l'esperança de "construir un pont de Catalunya al món des de la poesia visual".

Contador