Actualitzat 17/12/2013 22:03

Montoro recorda als proveïdors de Catalunya i també a les farmàcies que cobraran aviat

204679.1.260.149.20131107115705
Vídeo de la noticia
Ministro de Hacienda, Cristóbal Montoro - EUROPA PRESS

MADRID 7 nov. (EUROPA PRESS) -

El ministre d'Hisenda, Cristóbal Monoro, ha insistit en la disposició del seu govern de pagar a tots els proveïdors que tenen factures pendents amb qualsevol administració: "En concret, amb Catalunya", ha dit, després de demanar a la Generalitat que expliqui als catalans que ells no poden acudir als mercats i que els suplirà l'Estat.

"Els proveïdors han de tenir la seguretat --les farmàcies, també-- que aviat cobraran", ha assenyalat el ministre, i ha recordat que l'Estat no utilitzarà els impostos que paguen els espanyols, sinó la capacitat que té l'administració central per finançar-se en els mercats i que no tenen algunes comunitats.

Ha explicat que és el cas de Catalunya, però també de Comunitat Valenciana, Andalusia, Múrcia, Balears i Castella-la Manxa, entre d'altres, i ha assegurat que els problemes d'aquestes autonomies són els problemes de l'Estat i mai es traduiran a l'impagament de les factures.

Alhora, Montoro ha anunciat que aquest dijous la Comissió Delegada d'Assumptes Econòmics aprovarà el tercer i últim pla de proveïdors per a la seva remissió al Consell de Ministres.

Les al voltant de 3.100 farmàcies de Catalunya tanquen aquest dijous de 9.00 a 13.30 hores per demanar que el pròxim Consell de Ministres aprovi pagar els 309 milions d'euros que recull el Pla ICO Proveïdors, i que representen tres de les quatre mensualitats que els deu el Servei Català de la Salut (CatSalut).

És el segon tancament en la història de les farmàcies catalanes, després del d'octubre del 2012 --també pels retards que experimenten en el pagament de la factura farmacèutica--, tot i que prop del 10% dels establiments està obert com a part dels serveis mínims --com les guàrdies d'un festiu--.

Contingut patrocinat