Actualitzat 17/12/2013 22:17

Montoro promet atendre problemes de tresoreria de la Generalitat i CiU demana 600 milions

Montoro en el Senado
EUROPA PRESS

MADRID 19 nov. (EUROPA PRESS) -

El ministre d'Hisenda i Administracions Públiques, Cristóbal Montoro, s'ha compromès aquest dimarts davant de CiU a atendre qualsevol problema de tresoreria que afronti enguany la Generalitat i ha assegurat que es podrà fer amb càrrec al Fons de Liquiditat Autonòmica (FLA), tot i que no ha precisat la quantia.

CiU li ha reclamat en el ple del Senat de 500 a 600 milions d'euros abans de final d'any, un terç dels 1.700 milions del FLA que exigeix la Generalitat.

"Aportarem tot el finançament de liquiditat que necessita la Generalitat com amb totes les comunitats que es trobin en situació semblant o semblant", ha afirmat el ministre al ple de la Cambra Alta

"Treballem amb la Generalitat per identificar qualsevol problema de tresoreria", ha afegit, i ha assegurat que no es quedaran sense pagar nòmines o serveis socials.

El ministre ha respost al portaveu de CiU Ferran Bel, que ha demanat concreció al ministre en xifres i dates, però Montoro no ha anat més enllà.

Bel ha explicat que la Generalitat tindrà problema de tresoreria "que només es pot cobrir amb l'ampliació del FLA".

L'Executiu català va pagar amb la seva tresoreria l'excés de dèficit que va tenir l'any 2012; el Govern central va crear després el tercer pla de pagament a proveïdors, i ha descomptat del FLA de Catalunya d'aquest any els diners que li ha donat a través d'aquesta altra via.

La Generalitat segueix reclamant, però, aquests 1.700 milions o tindrà problemes seriosos de tresoreria.

Ferran Bel ha explicat que com a mínim s'espera rebre un terç d'aquesta quantitat abans final d'any, entorn de 500 o 600 milions d'euros, tot i que ha advertit que no estava sent precís en la quantitat.

Montoro ha reiterat el compromís del Govern central amb cobrir la tresoreria de Catalunya i de la resta d'autonomies que puguin tenir problemes per atendre pagaments que exigeixen liquiditat, com les nòmines.

Ha assegurat que podrà ser a més amb càrrec al FLA, ja que els diners d'aquest fons no s'ha esgotat en no haver-hi acudit totes les comunitats: "Tenim capacitat de finançament", ha dit.

El ministre ha aprofitat el debat per defensar el treball conjunt de comunitats i Govern central: "Junts fem tasques fonamentals; és l'avantatge d'estar junts", ha dit.

D'altra banda, ha situat en les primeres setmanes de 2014 el termini per pagar el segon tram de l'actual pla de pagament a proveïdors; el primer tram es comença a pagar aquest dimecres, i el segon, a començaments de l'any que ve, ha dit, uns 8.000 milions d'euros de factures pendents de pagar de les comunitats.

Contingut patrocinat