BARCELONA, 29 abr. (EUROPA PRESS) -
L'expresident de la Generalitat José Montilla ha acusat el Govern de no haver dut a terme "cap obra nova rellevant per encarar la situació d'emergència" derivada de la sequera a Catalunya.
En l'article d'opinió 'La sequera és estructural', publicat pel diari 'Ara' aquest dissabte i recollit per Europa Press, ha lamentat que, en aquesta qüestió, el Govern "ni ha executat les seves obres programades, ni ha fet previsions sobre aquest tema".
Per l'expresident català, és sorprenent "l'escassa inversió duta a terme durant aquests últims anys, malgrat disposar de projectes al calaix i de recursos financers".
"No es tracta de buscar culpables en altres administracions, sinó de treballar junts a partir de l'exercici de les obligacions que corresponen al nostre autogovern", ha explicat Montilla, afegint que ja s'ha perdut massa temps.
Davant aquesta situació, ha dit que és imprescindible la cooperació i coordinació amb les diferents administracions, el consens polític i territorial, "i més quan l'actual Govern no disposa de majoria al Parlament".
Ha afegit que el dèficit hídric a Catalunya no es resoldrà "simplement amb una bona temporada de pluges que, de moment, no sembla arribar", per la qual cosa ha instat la Generalitat a assumir les seves responsabilitats amb urgència.