Eduardo Parra - Europa Press
MADRID 25 set. (EUROPA PRESS) -
La ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, ha defensat aquest dimarts les explicacions que ha donat la titular de Justícia, Dolores Delgado, després de la publicació de diverses gravacions que mostren la ministra en una trobada informal el 2009 amb l'excomissari José Manuel Villarejo, amb el qual parla de manera familiar.
En l'última filtració revelada per Moncloa.com s'arriba a sentir com Delgado, llavors fiscal de l'Audiència Nacional, es refereix a Fernando Grande-Marlaska, llavors magistrat de l'Audiència Nacional i actual ministre d'Interior i company de gabinet de Delgado, com un "marieta".
"Crec que ella ho ha explicat al llarg de l'esmorzar informatiu (al Club Siglo XXI) i ho ha situat en el terreny personal i en les trobades que va tenir, que van ser tres", ha recalcat Montero, qui ha dit que està "convençuda" que Delgado aclarirà aquest assumpte en la compareixença, a petició pròpia, al Congrés dels Diputats.
No obstant això, la titular d'Hisenda ha refusat valorar si les explicacions que ha donat són o no suficients i ha indicat que, a la Cambra Baixa, Delgado podrà "sotmetre's a totes les qüestions que puguin resultar d'interès".
Al seu parer, el més "important" no són aquests àudios, sinó la tasca que està fent Delgado al capdavant del Ministeri, en la qual "està absolutament concentrada". "El projecte que presenta és un projecte realment atractiu. És una magnífica ministra i una gran persona", ha afegit Montero.