Descarta el pacte amb ERC que planteja Domènech: "És impossible"
SANT JOAN DESPÍ (BARCELONA), 14 (EUROPA PRESS)
El candidat del PSC en les eleccions del 21 de desembre, Miquel Iceta, s'ha reafirmat aquest dijous en la seva defensa d'indultar els dirigents sobiranistes si els condemnen, encara que això impliqui "pagar el preu" de perdre vots.
Ho ha dit en un acte sobre medi ambient a la biblioteca Mercè Rodoreda de Sant Joan Despí, al costat de l'alcalde socialista, Antonio Poveda, i el candidat socialista Jordi Terrades.
Iceta ha assenyalat que la resta de partits estan massa preocupats pels seus resultats del 21-D però ell pensa en el dia després i en la necessitat de "tancar ferides".
"Em critiquen per l'indult però hem de pensar en com cosirem les ferides, i no m'importa pagar un preu per atrevir-me a pensar en l'escenari de la reconciliació", ha defensat.
I ha afegit que no ho fa "per guanyar o perdre vots, sinó per la reconciliació" que necessita Catalunya després d'anys de blocs enfrontats a favor o en contra de la independència.
"No imagino un bloc contra un altre que ni tan sols es parlin per sempre", sinó que cal obrir una nova etapa marcada pel diàleg, la negociació i el pacte que permeti reconciliar, ha reivindicat.
També ha assenyalat que abans de situar-se en l'escenari dels indults cal respectar la presumpció d'innocència i deixar que la justícia actuï: "Però si hi ha condemna, haurem de buscar entre tots el mecanisme per tancar ferides".
PACTES POSTELECTORALS
Miquel Iceta destaca que després del 21-D haurà d'obrir-se una nova etapa de diàleg i assegura que ell dialogarà amb tots i que no marcarà exclusions.
Preguntat pel plantejament del candidat de CatECP, Xavier Domènech, de pactar amb ERC i PSC després del 21-D, Iceta ha dit que no veu possibilitat a aquesta proposta.
"Tant ERC com nosaltres hem dit que aquest model i esquema no funciona", tenint en compte que el projecte d'ERC és l'independentisme, ha afegit.
I ha aprofundit que "el projecte i el programa d'ERC fan impossible un acord dels socialistes amb ERC, de qui cal fer un judici molt sever pel que han fet aquests dos últims anys".
A GARCÍA ALBIOL
Sobre la intenció que ha mostrat aquest dijous el candidat del PP, Xavier García Albiol, de trucar el PSC i a Cs per buscar un acord, ha bromejat que espera que Albiol el truqui la nit del 21 de desembre per felicitar-lo per haver guanyat les eleccions.
També ha defensat que "la independència no convé a Catalunya, però l'immobilisme tampoc", i que entre aquests dos blocs s'erigeix el PSC per estendre ponts i reconciliar.
"Haurem de parlar entre tots. Nosaltres volem parlar amb tots i avançar entre tots", la qual cosa no significa haver de fer pactes de govern, però si contactes per avançar cap a la reconciliació, ha afegit.
I està convençut que la immensa majoria dels catalans volen més autogovern, millor finançament, polítiques socials i creixement econòmic: "I això és el que proposem. No podem prorrogar el mandat d'aquells que han portat al país a la vora del desastre".