Actualitzat 17/12/2013 21:11

Miquel Buch defensa que el Consell de Governs Locals es posicioni sobre el 'dret a decidir'

Xavier Amor (FMC) defensa els ens locals com a "eix de la millora de la societat"

Miquel Buch (pte.ACM,alcalde Premià de Mar) Xavier Amor (pte.FMC,alcalde Pineda)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 18 (EUROPA PRESS)

El nou president del Consell de Governs Locals de Catalunya (CGLC), Miquel Buch, ha advocat aquest dimecres perquè aquest òrgan es posicioni en el debat sobre el 'dret a decidir'.

Durant la seva intervenció després de ser elegit al Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona, ha assegurat que el Consell ha d'"emetre un posicionament i parlar", perquè els ciutadans vegin que els alcaldes catalans també es preocupen sobre decisions de calat i saben aportar la seva experiència i coneixement.

Buch (CDC), que també és alcalde de Premià de Mar (Barcelona) i president de l'Associació de Municipis de Catalunya (ACM), ha advocat per introduir canvis en l'estructura del CGLC perquè sigui "més àgil i còmode" i es consolidi com àgora que agrupi alcaldes, presidents de diputacions provincials i entitats municipalistes.

També s'ha elegit com a vicepresident primer del CGLC Xavier Amor (PSC), alcalde de Pineda de Mar (Barcelona) i president de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), i que ha reivindicat els ens locals "com a eix vertebrador de la millora de la societat".

CGLC: PONT LOCAL AMB EL GOVERN

El CGLC és l'òrgan de relació entre el món local i la Generalitat, previst a l'Estatut, i està integrat per 100 persones, set dels quals són membres nats: els presidents de les quatre diputacions provincials, l'alcalde de Barcelona i els presidents de les principals entitats municipalistes de Catalunya: FMC i ACM.

La resta d'integrants --93-- són alcaldes dels partits amb representació, els quals es reparteixen la representativitat en funció dels resultats obtinguts a les eleccions municipals.

La presidència del CGLC s'alterna cada dos anys entre l'ACM i la FMC, i la responsabilitat durant els dos pròxims anys recaurà en Buch.

Contingut patrocinat