MADRID 9 jul. (EUROPA PRESS) -
L'exdelegat del Govern central a Catalunya Enric Millo ha afirmat aquest dilluns que li sorprèn que l'expresident de l'Executiu José María Aznar, en la seva opinió el dirigent que "més va cedir davant l'independentisme pactant amb Pujol", intenti "donar lliçons a Rajoy, que va ser l'únic president que mai ha cedit davant els nacionalistes".
"Em sorprèn que un expresident com Aznar, a qui sempre he respectat, i que va ser el que va permetre que desaparegués la Guàrdia Civil de les carreteres de Catalunya i qui va facilitar que la bandera espanyola desaparegués de les carteres catalanes, intenti donar lliçons a aquell que no va cedir mai res, Rajoy, l'únic president que no va cedir mai davant del nacionalisme", ha subratllat Millo en una entrevista a Antena3 recollida per Europa Press.
Qui va ser representant de l'Executiu durant l'aplicació del 155 a Catalunya, ha reivindicat el paper que va jugar el Govern de Rajoy en "la frenada de l'independentisme" ja que, en la seva opinió, "avui Catalunya és Espanya gràcies a la tasca de l'anterior Govern espanyol amb Sáenz de Santamaría al capdavant de la vicepresidència".
En aquest sentit, Millo, que ha mostrat obertament el seu suport a la candidatura de Santamaría per succeir a Rajoy, ha defensat la funció de l'exvicepresidenta a Catalunya, mentre que ha assenyalat que l'altre candidat, Pablo Casado, "davant els moments més difícils d'aquest conflicte, no hi ha estat".
D'altra banda, ha avaluat la reunió que mantindran aquest dilluns el president del Govern central, Pedro Sánchez, i el president de la Generalitat, Quim Torra, de la qual ha indicat que "no espera res bo" perquè considera que "si Sánchez comença a fer cessions a l'independentisme, s'interpretarà com una feblesa de l'Estat i s'haurà tirat al terra la feina dels últims anys".
En ser preguntat què considera que seria cedir davant l'independentisme, Millo ha explicat que com que el Govern espanyol "no pot acceptar que se celebri un referèndum", cedir seria que comenci a "donar compensacions que poguessin suposar un greuge comparatiu amb el conjunt de la resta d'Espanya".