La petició de tres anys de presó per a 20 manifestants genera controvèrsia entre els grups
BARCELONA, 4 juny (EUROPA PRESS) -
La majoria dels grups representats en la Mesa del Parlament ha demanat aquest dimarts tenir més informació sobre el procés judicial obert contra 20 manifestants que van participar al setge a la Cambra el 15 de juny del 2011.
Fonts de la Taula han explicat que la vicepresidenta primera, Anna Simó (ERC), ha reclamat al començament de la reunió tenir més informació sobre com avança el procés, una petició que han secundat altres grups i que ha estat acceptada.
La difusió aquest dilluns que els serveis jurídics de la Cambra sol·licitaven en el seu escrit d'acusació penes de tres anys per a 20 dels manifestants que van participar al setge ha molestat diversos grups, que lamenten no haver estat informats amb antelació d'aquesta decisió.
El secretari quart, David Companyon (ICV-EUiA), ha mostrat abans d'acabar la reunió la seva disconformitat amb l'escrit d'acusació i, segons diverses fonts de la Mesa, s'ha mostrat partidari que el Parlament es retiri del procés judicial obert.
De fet, la formació ecosocialista ja va reclamar aquest dilluns a través d'un comunicat que el Parlament retirés l'acusació particular contra els 20 manifestants, una petició que també va fer el diputat de la CUP David Fernández.
Tot i això, fonts de la Mesa expliquen que l'òrgan gestor de la Cambra no es planteja aquesta possibilitat, i diversos grups han reclamat que se separi un tema tècnic com l'escrit d'acusació del debat polític.
"Em pregunto sí alguns grups defensarien el mateix que ara si els que haguessin intentat bloquejar el Parlament haguessin estat 'skin heads'", ha plantejat durant la reunió un dels membres de la Mesa.
Cap recordar, que tot i que es va informar a tots els grups, les decisions sobre com actuar després del bloqueig les va prendre l'anterior Mesa --formada per CiU, PP i PSC--, i que en aquesta legislatura l'òrgan gestor de la Cambra compta també amb representants d'ERC i ICV-EUiA.