TARRAGONA, 2 abr. (EUROPA PRESS) -
El 52,15% de les reclamacions gestionades per l'Agncia Catalana del Consum (ACC) a la província de Tarragona s'han resolt per la via de la mediació o de l'arbitratge, segons la Memria 2018 de l'agncia, ha informat la Conselleria d'Empresa i Coneixement en un comunicat aquest dimarts.
La directora de l'ACC, Elisabeth Abad, i la directora dels Serveis Territorials d'Empresa i Coneixement a Tarragona, Carme Mansilla, han qualificat aquesta dada de "bona notícia".
"La nostra intenció és que aquest percentatge vagi augmentant fins que sigui la manera habitual de resolució de les reclamacions de consum, per la seva celeritat i gratutat", ha afirmat Abad, que ha destacat que estan fent esforos perqu les empreses s'adhereixin al sistema arbitral de consum.
Pel que fa a les consultes rebudes, l'ACC va registrar un descens del 15,11% amb un total de 3.798 consultes ateses, entre les quals destaquen els serveis de telecomunicacions --el 29,1%--, els subministraments bsics d'aigua, electricitat i gas --24,2%--, i altres serveis generals de consum --17,7%--.
Sobre les reclamacions, l'agncia va rebre 2.564 reclamacions, un 20,94% més que el 2017, de les quals el sector de telecomunicacions i internet va ser el que més en va registrar --33,3%--, seguit dels altres serveis generals de consum --20,2%-- i dels subministraments d'electricitat, gas i aigua --15,5%--.