BARCELONA 16 maig (EUROPA PRESS) -
Més de 250.000 treballadors catalans faran vaga aquest 23 de maig per protestar contra el bloqueig dels convenis col·lectius que perden la ultraactivitat el 7 de juliol i que afecten uns 800.000 treballadors.
Així ho han explicat aquest dijous els secretaris generals de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, i d'UGT, Josep Maria Àlvarez, en roda de premsa a Barcelona abans d'una assemblea de delegats per abordar aquesta "jornada de lluita" en defensa de la negociació col·lectiva.
Segons ha detallat Gallego, ja han confirmat que faran la vaga els sectors de masses congelades de Catalunya; xocolates de Lleida, Barcelona i Tarragona; forns de la província de Barcelona; pastisseries de la mateixa demarcació --en aquest cas la vaga és "probable"--, a més dels sectors d'oci educatiu i sociocultural, del metall i dels transports de mercaderies per carretera, que pararan aquest 23 i 24 de maig.
Els treballadors d'Alstom i Endesa faran aturades parcials i els de Ciments Molins (Molins de Rei, Barcelona) faran vaga, i alhora el comerç tèxtil de la província de Barcelona es manifestarà al migdia; ensenyament privat no reglada farà concentracions i manifestacions, i els tècnics i administratius de la Generalitat es concentraran i tallaran la circulació viària davant dels seus centres de treball.
Altres sectors que es mobilitzaran són el de la sanitat pública, amb concentracions davant dels centres de treball i una manifestació abans l'Institut Català de la Salut (ICS), així com el ferroviari, amb concentracions a l'estació de Sants de Barcelona.
"Ningú ha de pensar que el 23 s'acabaran les mobilitzacions", ha advertit Àlvarez, qui ha augurat que si no es resol el conflicte se sumaran cada vegada més sectors, i ha afirmat que en un país que ha qualificat de civilitzat, això se soluciona amb arbitratge.
El líder ugetista ha alertat també a la patronal que "si posa un peu a sobre dels treballadors s'ho posarà a la recuperació econòmica".
Gallego s'ha referit al lema de la jornada reivindicativa --'Cap treball sense conveni, cap conveni sense treball'-- per "deixar clar" que és des de la negociació col·lectiva que es poden crear llocs de treball de qualitat.
El líder de CCOO de Catalunya també ha instat la Generalitat "a demostrar que la negociació col·lectiva és un dret democràtic no renunciable", i ha instat el Govern català a posar les bases materials per facilitar l'acord entre empresaris i treballadors.
Segons la seva opinió, la Generalitat ha afavorit una part del conflicte davant de l'una altra perquè "no és correcte" que el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, hagi dit que hi ha 51 convenis en negociació dels quals 43 ja estan signats quan, segons Gallego, sap que a Catalunya hi ha més de 150 taules de negociació, la immensa majoria obertes.