Actualitzat 24/04/2013 15:45

Més de 12.000 camions es desvien de la N-II a l'AP-7 en els quatre primers dies de la prohibició

Un 85% dels vehicles pesants realitza tot el recorregut, de la Jonquera a Maçanet

NII En Girona
EUROPA PRESS

GIRONA, 24 abr. (EUROPA PRESS) -

Un total de 12.085 camions han abandonat la N-II i s'han desviat a l'AP-7 entre el divendres 19 d'abril, quan va entrar en vigor el veto a la circulació de camions de quatre o més eixos entre la Jonquera i Maçanet de la Selva (Girona), i aquest dilluns 22 d'abril, de manera que aquest tipus de trànsit per l'autopista ha augmentat un 60% respecte a la setmana passada.

Segons ha informat en un comunicat aquest dimecres la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, el 85% dels vehicles pesants de quatre eixos o més realitza tot el recorregut per l'AP-7, entre Maçanet de la Selva (Girona) i la frontera francesa, un trajecte que està bonificat en un 35%, mentre que la bonificació per als camions que realitzen moviments interns és d'un 50% en el preu del peatge.

El dia amb més volum de camions que han abandonat la carretera a favor de l'autopista ha estat dilluns, amb 4.202 vehicles pesants desviats, mentre que divendres es van desviar 3.984, dissabte 2.553 i diumenge 1.346.

El Govern català ha destacat que aquest primer balanç després de la prohibició del pas de camions de gran tonatge per la N-II a Girona supera les previsions inicials, que preveien treure de la carretera 2.850 vehicles pesants diaris.

Alhora, en aquests quatre primers dies, els transportistes han complert la nova normativa i els camions que han circulat per la N-II per carregar i descarregar, proveir o avituallar ho han fet utilitzant els "trajectes mínims imprescindibles".

Els camions poden accedir a la N-II quan hagin de proveir o per fer càrrega i descàrrega, excepte en el tram de Bàscara, on estarà totalment prohibida la circulació d'aquests vehicles.

També queden exempts de la mesura els camions amb autorització especial de circulació i els trams de la N-II que ja tenen dos carrils, que actualment només són els vuit quilòmetres entre Fornells de la Selva i Riudellots de la Selva.

La multa per als conductors que incompleixin aquesta nova normativa serà de 500 euros, i el Servei Català de Trànsit (SCT) és l'encarregat d'organitzar el dispositiu de mobilitat i control.

BONIFICACIONS

El conseller del departament, Santi Vila, calcula que haurà de pagar un milió d'euros per les bonificacions als camions de quatre o més eixos que tenen prohibit circular per la N-II de la Jonquera a Maçanet de la Selva i han de fer-ho per l'AP-7 amb l'objectiu de reduir la sinistralitat, si bé el Ministeri de Foment ha calculat uns dos milions "en el pitjor dels escenaris".

La concessionària, Abertis, també pagarà una part per les bonificacions en compensació per l'augment del trànsit, per la qual cosa la quantitat econòmica que hauran d'aportar les administracions dependrà del nombre de camions que s'incorporin a l'autopista, de manera que com més camions s'incorporin a l'AP-7, menys diners pagaran les administracions.

Vila treballa ara en el desdoblament de la carretera, que preveu reprendre dins d'un any i mig, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat, ja que és una de les vies més transitades de tot l'Estat.

Contingut patrocinat