El director d'estratègia afirma que la sinergia d'empreses és la "clau de l'èxit" del mercat majorista
BARCELONA, 7 jul. (EUROPA PRESS) -
El director d'estratègia i innovació de Mercabarna, Pablo Vilanova, ha assegurat aquest dimecres que el mercat majorista d'aliments frescos vol ser un "pol d'innovació" per aconseguir una alimentació més sostenible i per adaptar-se als reptes del sector.
Ho ha dit en la tercera jornada de la III Universitat d'Estiu de Mercabarna, que es fa des de dilluns fins aquest dimecres, i en què experts analitzen el present i futur del sector de l'alimentació, coincidint amb l'any que Barcelona és Capital Mundial de l'Alimentació Sostenible.
Vilanova ha posat en valor la cadena de 600 empreses que reuneix Mercabarna i el clúster d'empreses que s'ha anat creant al voltant dels mercats centrals: "Tenir tota aquesta cadena crea unes sinergies molt importants i és la clau de l'èxit de Mercabarna".
Ha remarcat que la principal estratègia de Mercabarna és la sostenibilitat, un objectiu de futur i també de present, tant des del punt de vista social com ambiental i econòmic, tres àmbits que Vilanova considera indivisibles.
A més a més, ha valorat el comerç de proximitat i la xarxa de mercats municipals de Barcelona --"la ciutat per excel·lència amb aquesta xarxa de mercats"-- i ha celebrat que Mercabarna hi hagi contribuït.
PROJECTES DE PRESENT I FUTUR
Per preparar Mercabarna per als reptes del sector, Vilanova ha subratllat que potencien el creixement i la innovació (amb l'ampliació del recinte i la incorporació de noves empreses), la inducció i acceleració de la innovació (amb incubadores i acceleradores start-ups), i el talent i la formació.
També estan impulsant projectes de transició energètica --amb fotovoltaiques i 'smart grid'--, de mobilitat sostenible --amb punts de recàrrega de vehicles elèctrics i l''última milla'-- i la bioeconomia circular per avançar en la neutralitat del carboni i eficiència energètica.
A més a més, Mercabarna aposta per la digitalització com un vector transformador basat en la gestió de la informació, la digitalització d'operacions, la plataforma logística digital 'Mercabarna Omnicanal', i el desenvolupament progressiu de la xarxa 5G i l'arquitectura digital, entre d'altres.
En la jornada d'aquest dimecres s'han presentat experiències en què la innovació tecnològica està al servei d'un model alimentari més saludable i sostenible, i entre les quals s'ha tractat l'ecosistema 'food tech', el projecte 'buying circular' i la proteïna alternativa.