Actualitzat 07/07/2021 12:55

Mercabarna vol ser un "pol d'innovació" per aconseguir una alimentació més sostenible

El director d'estratègia i innovació de Mercabarna, Pablo Vilanova, durant la conferència 'La Mercabarna del futur' en la III Universitat d'Estiu de Mercabarna
EUROPA PRESS

El director d'estratègia afirma que la sinergia d'empreses és la "clau de l'èxit" del mercat majorista

BARCELONA, 7 jul. (EUROPA PRESS) -

El director d'estratègia i innovació de Mercabarna, Pablo Vilanova, ha assegurat aquest dimecres que el mercat majorista d'aliments frescos vol ser un "pol d'innovació" per aconseguir una alimentació més sostenible i per adaptar-se als reptes del sector.

Ho ha dit en la tercera jornada de la III Universitat d'Estiu de Mercabarna, que es fa des de dilluns fins aquest dimecres, i en què experts analitzen el present i futur del sector de l'alimentació, coincidint amb l'any que Barcelona és Capital Mundial de l'Alimentació Sostenible.

Vilanova ha posat en valor la cadena de 600 empreses que reuneix Mercabarna i el clúster d'empreses que s'ha anat creant al voltant dels mercats centrals: "Tenir tota aquesta cadena crea unes sinergies molt importants i és la clau de l'èxit de Mercabarna".

Ha remarcat que la principal estratègia de Mercabarna és la sostenibilitat, un objectiu de futur i també de present, tant des del punt de vista social com ambiental i econòmic, tres àmbits que Vilanova considera indivisibles.

A més a més, ha valorat el comerç de proximitat i la xarxa de mercats municipals de Barcelona --"la ciutat per excel·lència amb aquesta xarxa de mercats"-- i ha celebrat que Mercabarna hi hagi contribuït.

PROJECTES DE PRESENT I FUTUR

Per preparar Mercabarna per als reptes del sector, Vilanova ha subratllat que potencien el creixement i la innovació (amb l'ampliació del recinte i la incorporació de noves empreses), la inducció i acceleració de la innovació (amb incubadores i acceleradores start-ups), i el talent i la formació.

També estan impulsant projectes de transició energètica --amb fotovoltaiques i 'smart grid'--, de mobilitat sostenible --amb punts de recàrrega de vehicles elèctrics i l''última milla'-- i la bioeconomia circular per avançar en la neutralitat del carboni i eficiència energètica.

A més a més, Mercabarna aposta per la digitalització com un vector transformador basat en la gestió de la informació, la digitalització d'operacions, la plataforma logística digital 'Mercabarna Omnicanal', i el desenvolupament progressiu de la xarxa 5G i l'arquitectura digital, entre d'altres.

En la jornada d'aquest dimecres s'han presentat experiències en què la innovació tecnològica està al servei d'un model alimentari més saludable i sostenible, i entre les quals s'ha tractat l'ecosistema 'food tech', el projecte 'buying circular' i la proteïna alternativa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés