Actualitzat 07/07/2021 15:37 CET

Mercabarna tanca la III Universitat d'Estiu i Jordi Valls n'anuncia la quarta edició

La directora general de Forward Fooding, Clara Bartra, presenta l'ecosistema 'food tech' en la III Universitat d'Estiu de Mercabarna
EUROPA PRESS

Experts reivindiquen la innovació tecnològica per a l'alimentació sostenible i saludable

BARCELONA, 7 jul. (EUROPA PRESS) -

Mercabarna ha tancat aquest dimecres la III Universitat d'Estiu, que va començar dilluns i ha congregat docents, investigadors, professionals i empreses per tractar les tendències i reptes del sector agroalimentari, amb el focus posat en l'alimentació sostenible.

En la clausura, el director de Mercabarna, Jordi Valls, al costat de la sots-directora general d'Inspecció i Control Alimentari de la Generalitat, Glòria Cugat, ha celebrat el desenvolupament d'aquesta edició i ha anunciat que l'any vinent "hi haurà unes quartes jornades".

"Volem ser un actor de l'alimentació, no només ser el mercat majorista", i per això volen mantenir converses amb actors del món acadèmic i universitari, de l'Ajuntament de Barcelona, Eurecat, Fundació Alícia i IRTA, entre d'altres.

Valls està convençut que "un dels reptes principals que existirà en el futur serà l'alimentació", que creu que ha de ser accessible i assequible, a més d'eficient perquè pugui ser sostenible.

Glòria Cugat ha destacat el compromís amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i ha assegurat que treballaran per "continuar avançant cap a models alimentaris més sostenibles", per això troba necessària la innovació i també la implicació de la societat.

INNOVACIÓ TECNOLÒGICA

En la tercera i última jornada, experts del sector de l'alimentació han reivindicat la innovació tecnològica per a una alimentació sostenible i saludable, i s'han presentat experiències en les quals la innovació està al servei d'aquest model alimentari com ara l'ecosistema 'food tech', el projecte 'buying circular' i la proteïna alternativa.

La directora general de Forward Fooding, Clara Bartra, ha presentat l'ecosistema 'food tech' en què empreses i start-ups innoven al llarg de tota la cadena de valor del sistema alimentari per fer-la més sostenible a través de l'optimització de les collites i regeneració del sòl, la reinvenció de les proteïnes i la lluita contra el desaprofitament alimentari, entre d'altres.

Bartra ha celebrat que la indústria alimentària vegi "les oportunitats de negoci del 'food tech' i start-ups alimentàries" i ha destacat que durant la pandèmia --quan el sistema estava més estressat, ha dit-- es va produir una inversió superior a 20 bilions de dòlars al món.

CONSUM RESPONSABLE

El director general de la Fundació Alícia, Toni Massanés, ha protagonitzat la ponència 'Gastronomia, creativitat i innovació tecnològica per menjar millor', en què ha reflexionat sobre què vol dir "menjar millor", que considera que està íntimament lligat amb la salut, la sostenibilitat i el gust.

La directora d'R+D+I i Sostenibilitat del Grup Ametller Origen, Amaya Prat, ha explicat el projecte d'innovació 'buying circular', que busca promoure una transició cap a un model de consum basat en les decisions de compra conscients i responsables.

PROTEÏNA ALTERNATIVA

La coordinadora de desenvolupament estratègic de l'IRTA, Anna Pallí, ha subratllat en la conferència 'Una alimentació sostenible per a 10 milions de persones' la necessitat de modificar els sistemes de producció i consum agroalimentari, perquè, si no es fa, creu que no es podran aconseguir els ODS que marca l'Agenda 2030.

També ha alertat que, en vista del futur increment de la demanda de proteïna animal, "cal anar cap a un canvi de paradigma en la producció càrnia per deixar de competir i començar cooperar amb l'entorn", a més de desenvolupar proteïnes alternatives, una qüestió que ha abordat el CEO de Zyrcular Foods, Santi Aliaga, en la ponència 'Zyrcular Foods. La proteïna alternativa'.

La jornada ha tractat així mateix la logística i la distribució sostenibles, a càrrec del coordinador d'estratègia i estudis de Mercabarna, que ha explicat el 'marketplace' logístic.

La directora del Departament d'Organització, Sistemes i Màrqueting de l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB), Pilar Roca, ha presentat el 'marketplace' Mercats Barcelona, emmarcat en el pla de digitalització de l'IMMB.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés