Actualitzat 13/11/2022 16:25

Mercabarna-flor presenta les tendències de Nadal davant de 2.000 floristes de tota Espanya

Parada de flors de Mercabarna-flor amb decoracions i flors nadalenques
EUROPA PRESS

L'auge de la sostenibilitat dona el protagonisme a les espelmes i els ornaments naturals

SANT BOI DE LLOBREGAT (BARCELONA), 13 nov. (EUROPA PRESS) -

Mercabarna-flor ha reunit aquest diumenge 2.000 floristes de tota Espanya en la 38a edició de les Mercademostracions, un esdeveniment que dona a conèixer les tendències en decoració nadalenca de cada any.

L'artesà floral i director creatiu de l'Escola de Disseny Floral i Paisatgisme de Barcelona, Daniel Santamaria, ha dit en unes declaracions a Europa Press que la tendència més destacada és la sostenibilitat: "Amb la pujada dels preus de l'energia, el món floral s'ha abocat molt cap a la sostenibilitat".

Aquesta tendència farà que tornin les espelmes de cera i que agafin protagonisme els ornaments naturals típics de la temporada com els vescs, eucaliptus, magnolia, pi, olivera, grèvol o els elements de fusta, que "vénen amb molta força per a tot tipus de decoracions".

COLORS

Quant als colors, el rosa i el lila pastel continuen sent tendència per a les decoracions "més romàntiques" i arriben colors com l'or i els blaus metàl·lics, a més dels tradicionals vermell i verd.

Un altre element simbòlic de Nadal que es mostrarà en abundància és l'estrella: "La veurem tant en grans decoracions com a les llars, i de diferent grandària, color i material".

Els centres de taula elaborats amb flors fresques o seques "substituiran les plantes de Nadal", i les garlandes i les corones estaran presents en llocs poc comuns i amb composicions variades.

El lema d'aquesta edició ha estat 'A very married x-mas", ja que s'han afegit les decoracions nupcials a les activitats per donar resposta a l'"auge de noces que s'estan celebrant aquesta època de l'any", han explicat fonts de Mercabarna-flor a Europa Press.

II CONCURS NACIONAL D'ART FLORAL

Ariadna Peral ha estat la guanyadora de la segona edició del concurs nacional d'art floral de Mercabarna-flor, que té com a premi 600 euros i l'oportunitat de ser una de les demostradores de la Festa de la Primavera de Mercabarna-flor.

El concurs ha tingut lloc durant les Mercademostracions i hi han concursat 10 decoradors florals, que han hagut de decorar un arbre de Nadal i elaborar un ram de mà i un ram de núvia d'acord amb les últimes tendències.

El Gremi de Floristes, l'Associació Nacional de Floristes i l'associació 'El Arte de la Flor y su Gente' han estat presents en la jornada amb la decoració d'un arc nadalenc i dos arbres de Nadal, respectivament, que es mantindran exposats durant tot el Nadal.

DEMOSTRACIONS DE DISSENYADORS

La jornada ha comptat amb les demostracions de dos dissenyadors florals, que han ensenyat les últimes tendències dins del món nupcial i nadalenc a través dels seus treballs creats amb materials comprats a Mercabarna.

El dissenyador floral i director de l'estudi Savia Bruta Flower School, Alex Molina, ha mostrat diversos treballs nadalencs tant d'estil tradicional, amb colors verds i vermells, com d'estils "més innovadors", amb colors freds, daurats i ornaments florals diversos.

Per la seva banda, la demostració de Santamaria s'ha basat en decoracions nadalenques de diferent format i estil, en les quals han predominat les flors seques i fresques, els ornaments naturals i els colors càlids, com el vermell o el crema, a més del verd.

SUBHASTA BENÈFICA

L'esdeveniment ha acabat amb una subhasta benèfica dels treballs realitzats pels professionals.

El que s'ha recaptat es destinarà al Banc de Recursos, una fundació especialitzada en la reutilització de recursos i l'aprofitament alimentari.

Contingut patrocinat