BARCELONA, 6 abr. (EUROPA PRESS) -
El director general de Mercabarna, Josep Tejedo, i el cuiner i president d'ElBulliFoundation, Ferran Adrià, han signat un acord de col·laboració per a l'assessorament en productes no elaborats dins del projecte de la Bullipèdia de "comprensió i difusió" del producte fresc.
Es tracta d'una iniciativa dirigida a professionals del sector gastronòmic que permetrà comprendre el producte en la restauració i que constarà de quatre volums dedicats als productes no elaborats, i que es preveu llançar a finals del 2018, han informat aquest divendres l'Ajuntament de Barcelona i Mercabarna en un comunicat.
L'acord es materialitzarà en un arxiu digital fotogràfic de la morfologia dels productes no elaborats per a ús culinari, amb l'objectiu que aquesta informació es converteixi en una eina per a la "comprensió, creació i innovació" en diferents àmbits del sector gastronòmic.
En la primera fase del projecte, es preveu fer fotografies d'un centenar de productes, amb l'ajuda de cuiners i especialistes en producte fresc de Mercabarna, i que, més endavant, seguirà la seva expansió, en una iniciativa que s'estima que es perllongarà durant uns cinc anys.
La iniciativa tindrà format llibre, i s'editaran set volums --quatre centrats en el producte fresc no-elaborat i tres en l'elaborat--, en els quals s'abordarà la classificació, origen, història i evolució d'aquests productes, així com els seus punts de venda, gestió o experimentació, i que es publicaran entre el 2018 i el 2019.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona