Publicat 25/4/2019 12:14:44 +02:00CET

De Meo (Seat) reclama més inversió en formació per afrontar els reptes de la nova mobilitat

Seat va incrementar un 5,6% les compres a provedors en 2018, fins a més de 7.100 milions
SEAT - Archivo

"Un cotxe elctric té uns 100 milions de línia de codi, més que un F-35", afirma

MADRID, 25 abr. (EUROPA PRESS) -

El president de Seat, Luca de Meo, ha assegurat que per al sector de l'autombil ha de ser "estratgic" capacitar la fora laboral per a la nova revolució industrial, la denominada Indústria 4.0, i implantar programes de transformació amb els quals les persones puguin accedir a nous llocs de treball més relacionats amb la tecnologia.

Segons De Meo, amb l'arribada del vehicle elctric i la conducció autnoma es necessitaran més treballadors especialitzats en el camp relacionat amb el 'software' que en la prpia cadena de producció.

"La qüestió de la producció és un repte. Un cotxe elctric pur necessita menys hores de m d'obra. És molt important protegir els llocs de treball de la cadena de producció, per també cal tenir clar que es produiran canvis", va assenyalar el directiu durant la jornada 'El Ágora de elEconomista', celebrada aquest dijous a Madrid.

En aquest context, va destacar la importncia de reconvertir els llocs de treball i acompanyar els treballadors. "A dia d'avui, un cotxe elctric té uns 100 milions de línia de codi, més que un F-35. Necessitarem molts desenvolupadors de 'software', així que com a empresaris tenim la responsabilitat d'acompanyar aquesta transformació de competncies i ajudar els nostres treballadors a reinventar-se. Crec que és clau", va apuntar.

El directiu, que exerceix com a president de Seat des del 2015 i que també és president del consell d'administració de Volkswagen Group España Distribución, va considerar que també es crearan nous llocs de treball fora de les fbriques de producció de vehicles i que la mobilitat del futur va de camí de convertir-se en "un nou motor" d'ocupació per a les properes generacions.

Seat va invertir el 2018 gairebé 23 milions d'euros en formació, o el que és el mateix, 1.500 euros per a cadascun dels seus treballadors i 17 vegades més que la mitjana a Espanya. No obstant aix, De Meo no ho considera suficient i espera que aquesta partida creixi "exponencialment" els propers anys.

A més, De Meo va ressaltar, en línia amb el que ha establert el grup Volkswagen, que els fabricants d'autombils es convertiran en provedors de solucions de mobilitat.

"En un moment de canvi com l'actual es necessita una gran agilitat per adaptar-se a les necessitats dels clients. I és molt difícil que una sola empresa tingui la capacitat de liderar en producció, desenvolupament de 'software', Intelligncia Artificial (IA) o qualsevol altra rea relacionada amb la nova indústria", va advertir.

Així mateix, l'itali, que es va unir al grup Volkswagen el 2009 com a director de Mrqueting d'Audi, va explicar que ser un "enorme desafiament" per al sector desenvolupar materials avanats a baix cost, com per exemple les bateries per als cotxes elctrics. "La collaboració en aquest punt crec que és crucial. Hem de compartir una agenda tecnolgica", va indicar.

BATERIES

Segons De Meo, Europa necessita una capacitat de producció de bateries, dominada actualment per pasos asitics com el Japó, Corea del Sud i la Xina. "És un repte. La indústria de l'autombil pressionar per tampoc pot fer tota la feina", va subratllar.

Seat desenvolupar a Barcelona la nova plataforma per a vehicles elctrics petits del grup Volkswagen i presentar sis models elctrics i híbrids endollables fins a principis del 2021.

El president de l'empresa automobilística espanyola va afirmar que la intenció del consorci alemany és democratitzar l'arribada del cotxe elctric amb preus més assequibles. En total, invertir 30.000 milions en cinc anys.

En la jornada també hi van estar presents el secretari general d'Indústria i de la Pime, Raül Blanco; el vicepresident executiu de l'Associació Espanyola de Fabricants d'Autombils i Camions (Anfac), Mario Amero; el president executiu de Volkswagen Group España Distribución, Francisco Pérez Botello; el conseller delegat d'Endesa, José Bogas, i el director general de l'Associació Espanyola de Provedors d'Automoció (Sernauto), José Portilla, entre altres personalitats.