Publicado 25/02/2019 16:56

De Meo (Seat) demana ajudes públiques per formar en noves competències tecnològiques

 Luca de Meo (Seat)
EUROPA PRESS

"D'aquí a dos anys, més del 50% del valor d'un cotxe ser en programari i electrnica"

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 25 febr. (EUROPA PRESS) -

El president de Seat, Luca de Meo, ha demanat aquest dilluns ajuda pública per abordar la formació que necessiten els treballadors del sector de l'autombil en noves tecnologies de cara al futur: "Necessitem ajudes de les autoritats".

Així ho ha sostingut en una trobada amb periodistes en el marc del Mobile World Congress (MWC) i després de presentar el nou vehicle Minimó, un 'concept car' hiperconnectat amb 5G i desenvolupat com a plataforma de mobilitat urbana.

"No es parla aquí d'un pla d'ajuda al cotxe elctric. Aix és tctic. Cal anar a un nivell en qu mirem la competitivitat relativa de l'ecosistema espanyol", i ha advocat per proposar un pla d'acció des de la indústria que ajudi les autoritats sobre on parar esment i recursos.

De Meo ha explicat que en 10 anys es pot formar els treballadors en qualsevol cosa, i ha assegurat que la companyia inverteix molt més en formació que la mitjana espanyola.

En concret, Seat inverteix 4,5 vegades més per treballador que la mitjana, i ha insistit que necessiten suport malgrat haver destinat 21 milions d'euros a formació el 2018: "Hem de posar diners tots en la transformació de les competncies de la gent".

PROGRAMARI I ELECTRNICA

"D'aquí a dos anys, més del 50% del valor d'un cotxe ser en programari i electrnica", ha vaticinat De Meo, per la qual cosa la indústria atraur aquest tipus de competncies.

Creu que el sector de l'autombil es caracteritza per no arribar mai primer pel que fa a revolucions tecnolgiques, per quan hi arriba baixen els costos, perqu hi ha democratització, i es converteix en una cosa seriosa, que funciona i que és fiable en totes les condicions.

"Aquest és el nostre paper. Sembla que arribem tard, per quan agafem la tecnologia té un efecte important", i ha afegit que el 27% de la inversió a Europa en R+D pertany a la indústria automobilística.

MINIMÓ

De Meo creu que un dels principals atractius del vehicle per als provedors de 'carsharing' és el baix cost que implica el seu funcionament: "El canvi de bateries és fonamental: no depens de les infraestructures".

Ha reivindicat que el seu sistema de recrrega abaixar els costos operatius del 'carsharing' en un 50% i que, a diferncia del bus, anir a buscar i deixar el conductor on desitgi; i tot, pel mateix preu.

Per a ell, "tcnicament, un producte així necessita una fase de desenvolupament de dos o tres anys", encara que no ha volgut anunciar dates per a la posada en circulació.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés